A körbe zárt villámot ábrázoló jelvényével valami egészen különlegeset hozott létre az Opel. Szépet, meghökkentőt. És ami még fontosabb: limuzint. Mert annak idején a Signum hiába volt egy remek autó, ebben a méretosztályban nem akceptálják a ferde hátú ötajtós modellt. Így az Insignia okkal pályázhat a máig emlékezetes Omega babérjaira.
A 483 centis Insignia annál is inkább megérdemli a Nagyvillám nevet, mert 22 centiméterrel hosszabb a Vectránál. És ez a tekintélyt parancsoló hossz egyben meghatározza a vásárlók körét is. No meg a belső tér nagyságát, amely már-már vetekszik a pullmanokéval...
Ennek ellenére sportos karakter kialakítása volt a tervezők célja, ezért az övvonalat igen magasra, míg a tető ívét alacsonyra és ívesre formálták. Mindenesetre az Opel az Insigniával alapozza meg új formanyelvét, vele mutatják be először a következő években meghatározó szerepet játszó formaelemeket, stílusjegyeket. És ezek közül az egyik érdekesség a kupészerűen ívelt tető. Egyebek mellett ennek is köszönhető, hogy a különösen áramvonalas autó légellenállási együtthatója mindössze 0,27, ez persze a fogyasztásra és a szélzajszintre is jótékony hatással van.
Pontszámok
Opel Insignia 321
Ford Fiesta 320
Volkswagen Golf 223
Citroën C5 198
Alfa Romeo MiTo 148
Skoda Superb 144
Renault Megane 125
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.