BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Karácsonyi árverseny: a weben is egyre több a diszkont üzlet

Miközben Amerika-szerte virágzanak a diszkont boltok, a webáruházaknak egyre nagyobb gondot okoz a gyorsuló árverseny. A különleges helyzet új taktikákat igényel a kereskedőktől.

Az internetes kereskedők most készülnek fel pályafutásuk első igazán nehéz karácsonyi szezonjára. Az árak általános zuhanása nem csak az offline üzleteket érinti. A New York Times szerkesztője szerint gyakorlatilag minden termék típus esetében megfigyelhető a csökkenés. A Sony például 1 200 dolláros áron dobta piacra HDR-SR11 típusú magas felbontású digitális kameráját. Ezen a héten ezt a modellt a Dell már 899 dollárér kínálta.

Több mint száz dollárral csökkentek a Lori’s Designer Shoes webáruházában kapható női cipők árai is. Történik ez annak ellenére, hogy a tulajdonos, Lori Andre nem pártolja a jelentős ár-akciókat, mert – mint mondja – az hozzászoktatja a vásárlókat arra, hogy a leértékelésekre várjanak. A webes cipőszaküzlet forgalma viszont az elmúlt héten már negyedével esett vissza, ezért megvalósult az árcsökkentési kényszer.

Ráadásul az internetes kereskedők esetében a válság jóval gyorsabban és intenzívebben jelentkezik, mint offline társaiknál. A szörföző vásárlók ugyanis a Froogle vagy a Shopping.com segítségével pillanatok alatt összevethetik a különböző forgalmazók árait. A comScore októberi adatai szerint mindössze egy százalékkal növekedett az online vásárlás volumene az előző év hasonló időszakához képest, ez a mérések ideje óta a legalacsonyabb érték.

"Ez a helyzet a 22-es csapdája: a legtöbb internetes kereskedő eleve nem dolgozik nagy árréssel, de ahhoz, hogy akciósan adhassák termékeiket, nagyobb árrés kellene, hogy lehessen miből engedni" – foglalta össze a helyzetet Gian Fulgoni, a comScore ügyvezetője.

Egyes kereskedők újszerű megoldással próbálnak szabadulni a csapdahelyzetből. A Zappos.com, egy nevadai székhelyű webes cipőbolt például soha nem indít ár-akciókat saját weboldalán. Ehelyett megfigyeli, mely modellek nem kelnek el fél év alatt és ezeket forgalmazását csendben áttelepíti a szintén általa üzemeltette 6pm.com-ra. A cég hamarosan intenzíven reklámozza majd ezt az oldalt, ahol az eredeti árnál 75 százalékkal olcsóbb vásárolhatóak meg a Zappos modelljei.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.