A vizsgálat szerint spontán ismertségben mindössze két gyártó emelkedik ki: a Richter (34%) és az Egis (27%), amelyeket gyakorlatilag minden harmadik lakos ismer, a támogatott válaszok eredményeivel kiegészítve pedig a Béres említése jelentős még.
Az első öt legismertebb gyártó között találjuk a „Chinoin” és „Biogal” cégneveket is, kevesen tudják azonban, hogy a Chinoin ma már sanofi-aventis-ként, a Biogal pedig TEVA-ként működik.
A Béres az egyetlen olyan cég, amely ismertsége gyakorlatilag minden korcsoportban magas, a lakosság majd 30 százaléka szerint erről a cégről hallani a legtöbbet.
A Richter inkább a fiatalabb korosztályokban, az Egis a 26-55 év közöttiek körében, míg a „Chinoin” és a „Biogal” gyógyszercégek jellemzően az idősebbek által ismertek. Jellemző, hogy a gyógyszergyártók között kozmetikai vagy gyógyhatású készítmények előállításával, forgalmazásával foglalkozó cégeket is említettek.
Még mindig negatív a megítélés
A lakosság többsége még mindig negatív véleményeket társít a gyógyszercégek tevékenységéhez. A megkérdezettek nagy hányada szerint a gyárak extraprofitot realizálnak (73%), érdekeiket mindig tudják érvényesíteni (70%) és kiviszik a pénzt az országból (48%).
Ugyanakkor a lakosság 81 százaléka úgy látja, hogy a gyártók sokat költenek kutatás-fejlesztésre, és 59 százalékuk szerint az egészségügyi rendszer működőképességének biztosításában is nélkülözhetetlen szereplők.
Amit a kutatás eredményei szerint hiányolunk, az a társadalmi szerepvállalás (szponzori, támogatói tevékenység), az ingyenes szűrőprogramok szervezése, a kockázatokkal és az egészségmegőrzéssel kapcsolatos felvilágosító munka.
A megkérdezettek többsége ezeket az állításokat nem tartja jellemzőnek a gyógyszergyártó cégekre.
Kevés és téves az információ
A gyógyszergyártók ismertsége leginkább csak a név felidézését jelenti, konkrét információi csak nagyon keveseknek vannak, és ha tudunk is valamit említeni a kérdéses vállalatról, akkor az az információ nagyon sok esetben téves. Ismereteink forrásai jellemzően a televíziós reklámok, műsorok (67%), míg a lakosság egynegyede újságokból, magazinokból értesül a velük kapcsolatos hírekről, s az interneten csak a fiatalabb korosztály találkozik egy-egy gyártó nevével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.