Ha valaki a Macy’s-nél szeretne egy gyémánt fülbevalót vásárolni, most gond nélkül megteheti. A korábban 700 dollárra (141 ezer forint) beárazott ékszer ma 249 dollárért (50 ezer forint) kapható. Hasonló arányú árengedményt kap az is, aki egy Marc Jacobs táskát vásárol a Saks-nél. Ami korábban az ezer dolláros árat súrolta, most ennek negyedéért kapható – számol be a New York Times a karácsonyi akciódömpingről.
A kereskedők a legnagyobb akciókat mára időzítették, mivel a hálaadást követő "Fekete Pénteken" bonyolítják le a legtöbb vásárlást az egész karácsonyi szezonban, sőt az egész évben. Mostanra viszont a kereskedők egy része eljutott arra a pontra, hogy állandó tegye az elképesztő árengedményeket: "Minden nap Fekete Péntek" – hangzik például a T. J. Maxx jelmondata.
"Nincs okunk feltételezni, hogy a jelenség megszakad" – jelentette ki Dan de Grandpre, a Dealnews.com főszerkesztője, aki szerint csak most kezdődik igazán a leértékelések szezonja.
Versenybe szállt az egyébként is diszkont áruházként működő Wal-Mart, amely most 400 dolláros áron (81 ezer forint) kínál laposképernyős TV-ket. Mivel a kereskedők forgalmuk 25-40 százalékát bonyolítják le a ma kezdődő karácsonyi szezon alatt, valószínűsíthető, hogy a vevőkért folyó harc folytatódik.
Ugyanakkor az ünnepek ellenére sincs könnyű dolguk az áruházaknak – a novemberi eladási adatok azt mutatják: az fogyasztók eddig ellenálltak az akciók kísértésének. "Mindenki nagy nyomás alatt van, aki nem az élelmiszer szektorban működik" – összegezte a tanulságokat a MasterCard fogyasztási adatokat mérő elemző cégének alelnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.