A nyomvonalon vannak még olyan régészeti lelőhelyek, ahol a leletmentést és a régészeti ásatást végeznek. A bozót és cserjeirtási munkák elkészültek. A nagymennyiségű eltávolított növényzetet a helyszínen ledarálták, és bioerőműbe szállították el.
A teljes szakaszon a tárgyidőszakban töltés alapozási és töltés építési munkák folytak. A gyenge altalaj viszonyok miatt egy olyan műszaki megoldást alkalmaznak, amely az altalaj konszolidációját (összenyomódását) segíti elő.
A kivitelezők a beszállító útvonalak minőségét megőrző karbantartási munkákat is folyamatosan végzik. A tervekben figyelembe vették, hogy a lehető legkisebb szakaszon vegyenek igénybe közforgalmú, nagy leterheltségű utakat. Ahol csak lehet, szállítóutaknak földutakat használnak, melyeket megerősítenek.
A hidak, műtárgyak alapozása is elkezdődött. A Tisza-híd kivitelezési munkálatai során már befejezték a próbacölöpözést, novemberben a híd cölöpözését, mélyalapozását végezték. Az M43-as autópálya Csongrád megyében halad, Szegedtől észak-nyugatra ágazik ki az M5-ös autópályából, keresztezi az 5-ös főutat, majd innen indul keleti irányba.
Néhány kilométer után eléri a 47-es számú főutat, keresztezi az algyői olajmezőt, és egy új Tisza-hídon szeli át a folyót. Maroslelét és Makót északról elkerülve halad majd Románia felé. (A Makó és országhatár közötti 23 kilométerre várhatóan jövő nyáron írják ki a közbeszerzést, a beruházás tervezett befejezése 2012 harmadik negyedév.)
Az M43-as Szeged és Makó között autópályaként épül, 2 x 2 forgalmi sávval plusz leállósávval. A két várost összekötő 31,6 kilométeres autópálya és hét kilométeres főút építése Szeged harmadik Tisza hídjával együtt négy projektben épül meg (közülük várhatóan egyet jövőre, a többit 2010-ben helyezik forgalomba, és 61,1 milliárd forintba kerül.
A beruházás költségének 67 százalékát az Európai Unió, 33 százalékát a magyar állam finanszírozza. Az M43-as anyagát a közelmúltban küldték ki Brüsszelbe - értesült lapunk kormányzati forrásból -, és a támogatási szerződést még decemberben alá akarják írni.
- 47-es főút – 4413-as önkormányzati út között, benne a Tisza-híddal (2010. harmadik negyedév)
- 5– 47-es főút között (2009 év vége)
- M43 – főúti visszakötés a 43-as főútra (2010 harmadik negyedév)
- Makó - országhatár között* (2012 harmadik negyedév)
- 47-es főút – 4413-as önkormányzati út között, benne a Tisza-híddal (2010. harmadik negyedév)
- 5– 47-es főút között (2009 év vége)
- M43 – főúti visszakötés a 43-as főútra (2010 harmadik negyedév)
- Makó - országhatár között* (2012 harmadik negyedév) -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.