A védett eredet és márkanév szerinti ital forgalmában tapasztalt, negatív fordulatot a termelők és az exportőrök egyaránt a gazdasági helyzet súlyosbodására vezetik vissza. A kereslet évek óta tartó növekedése nyomán az illetékes – északkelet-franciaországi – regionális hatóságok az év elején még úgy döntöttek, hogy kiterjesztik a védett termelési övezet határait. Az év második felében azonban váratlanul és meredeken estek a kiszállítások a térség pincészeteiből.
A törés nyomán Nagy-Britanniába az év első kilenc hónapjában 8 százalékkal, az Egyesült Államokba pedig 17 százalékkal kevesebbet szállítottak a márkás habzóborból. A fordulat láttán a Telegraph úgy fogalmazott, hogy két évtizednyi szakadatlan növekedés után „a partinak hirtelen vége lett”. Az adott márka előmozdítására szervezett érdekvédelmi szövetség (CIVC) szóvivője az üzleti és a társadalmi légkörben tapasztalt töréssel magyarázta a nem várt visszaesést. Mint mondta, ahhoz jól kell érezniük magukat a fogyasztóknak, hogy rendeljenek és boldogan hörpintsenek a rangos italból, ha pedig ez nem áll fenn, akkor nyilván visszafogottabbak.
A társulás képviselője mindazonáltal igyekezett bizakodónak mutatkozni a jövőbeni kilátásokat illetően, és hivatkozott Churchill egyik ismert mondására, amely szerint „győzelemben megérdemlik a pezsgőt, vereségben pedig szükség van rá”. A CIVC arra számít, hogy ez utóbbi eshetőség fennállása önmagában hozzájárul majd a mostani, nehéz idők átvészeléséhez. Piaci elemzők részint magukat a termelőket okolják, akik az utóbbi években rendre az inflációt meghaladó ütemben emelték az árakat, most pedig a mohóságukért kell fizetniük. A védett övezet kiterjesztését önmagában nem tartják veszélyesnek, mert a friss telepítésekből legkorábban is csak 2020 tájékán várható a minőségi ital megjelenése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.