A társaság 2008-ban mintegy nettó 6,7 milliárd forintot fordított a kezelésébe tartozó gyorsforgalmi úthálózat fenntartására, ami bár 1,2 milliárd forinttal több a tavalyi összegnél, így is 700 millió forintos megtakarítást jelent az idei tervekhez képest.
A versenypályázatoknál elért alacsony áraknak és a költségtakarékos, egyben környezetbarát technológiák (például az aszfalt újrafelhasználási eljárásnak) alkalmazásának köszönhetően ugyanis a nyertes vállalkozók a tervezett költségekhez képest olcsóbban végezték el a beütemezett feladatokat. A felújítási tervek végrehajtására elkülönített forrásokból 1,4 milliárd jutott a karbantartási feladatokra, 2,2 milliárd az utak felújítására, 0,9 milliárd a hídfelújításokra, 1,7 milliárd forint forgalomtechnikai és környezetvédelmi beruházásokra, illetve mintegy 0,5 milliárd forint az egyéb fenntartási tevékenységekre.
A felsorolt feladatok költségtervéhez a társaság és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ közötti fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgált alapul. Az idén összességében 37 kilométer főpálya burkolat, hat komplett autópálya csomópont, két b komplex pihenőhely és 48 híd felújítását végezték el az ÁAK Zrt. által megbízott vállalkozók. Az év legnagyobb beruházása, az M1-es hegyeshalmi szakaszának felújítása és a 2007-ről áthúzódó hídfelújítások már áprilisban elkezdődtek, a további munkálatok pedig májustól indultak.
Szintén jelentős beruházásnak számít az M0-M1-es autópálya csomópont és az M1-es törökbálinti csomópontjának burkolat-felújítása is. Ezen munkálatok a magyar sztráda-hálózat legnagyobb forgalmat lebonyolító pályaszakaszait érintették. A felújítási tervek elkészítésekor az elmúlt évekhez hasonlóan idén is elsődleges szempont volt, hogy a beruházások a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a legrövidebb időn belül valósuljanak meg.
A munkálatok lebonyolításának időbeli organizációját a tervkészítők a Labdarúgó Európa Bajnokság és a Forma-1 Magyar Nagydíj időpontjához igazítva végezték el, így ezen események idején nem volt olyan jelentősebb kivitelezési munka, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton számottevő forgalomkorlátozással járt volna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.