BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az óriási árengedmények miatt csökken a kereskedők profitja az USA-ban

A karácsonyi szezonra készülő áruházak minden eddiginél nagyobb ár-akciókkal indítottak a nyitónapnak számító Fekete Péteken. Az érdeklődés óriási volt, a cégek nyeresége viszont valószínűleg tovább csökken.

A gazdasági válságban küszködő áruházak egymást túllicitálva készültek a karácsonyi szezon nyitónapjának számító Fekete Péntekre (Hálaadást követő nap). A vásárlók a várakozásoknak megfelelően meg is rohamozták az üzleteket, de a kereskedők mégsem örülhetnek.

Az elemzők szerint a vevőcsalogató akciók akkor terhet jelentenek, hogy az utóbbi két hónapban kétszámjegyű eladás-csökkenéssel számoló áruházak nyeresége tovább fog zuhanni – írja a New York Times.

Az amerikai elemzők a Hálaadást követő hétvégét tekintik az egész karácsonyi szezon mércéjének. És bár a pénteki forgalom óriási volt (16 millióan indultak vásárolni), a hétvége további részében a forgalom lezuhant.

Vasárnap érkeztek az első eredmények: a ShopperTrak szerint az áruházak pénteki forgalma 3 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A National Retail Federation adatai szerint a vásárlók átlagosan 7 százalékkal költöttek többet, mint tavaly. Eszerint a hétvége jó eredménnyel zárult és az áruházak újra kedvet kaptak a Fekete Pénteki akciókig.

Csakhogy az elemzők szerint éppen a hatalmas akciók miatt nem járnak jól a kereskedelmi láncok. "Ha 50-70 százalékos engedményt adsz, kétszer-háromszor annyi kell eladnod, mint egyébként" – mondta az Alix Partners tanácsadó cég vezetője.

Márpedig a National Retail Federation szerint ez volt minden idők legerősebben promotált Fekete Péntekje. Az akciókat pedig már eleve nyomott árakra vezették be. Ha pedig ez nem lenne elég, a tavalyi harminckettőhöz képest csak huszonhét munkanap van Hálaadás és Karácsony között, így az eladásra fordítható idő is kevesebb.

Az olyan szektorok, mint az elektronika vagy a luxuscikkek idén 19 százalékkal kisebb forgalmat hoznak, mint tavaly, hiába adtak a cégek már november első heteiben is kétszámjegyű engedményeket.

A gyorsulásra kevés az esély, mivel az előző évhez képest magasabb azok száma, akik úgy gondolják: a vásárlások nagy részét már lebonyolították. A ShopperTrak szerint pénteken az egységre jutó vásárlók száma két százalékkal növekedett, a teljes szezont tekintve azonban az elemző tíz százalékos csökkenést prognosztizál

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.