A Google News 2002 januárjában indult kísérleti jelleggel, majd 2006-ban kapott végleges cimkét, s azóta már 43 régióban, illetve 24 nyelven elérhető. Nem ígér bonyolult dolgot, csak annyit, hogy összegyűjti a vizsgált médiumok elmúlt 30 napban megjelent híreit, majd tematikusan csoportosítja őket.
Az angol nyelvű változat körülbelül 4500 site-ot szemléz, míg a most induló magyar kiadás 200-at. Az előzetes információk szerint a hírügynökségekkel külön szerződést kötött a Google. A Google nem kizárólag az ingyenes, de az előfizetést igénylő lapokat is képes szemlézni, ezeket a találati listában külön jelzi.
Ahogyan a belső folyamatai, úgy a News kezelőfelülete is szinte megegyezik a Google keresőjével. Kulcsszavak alapján, kapcsolókkal kiegészítve lehet hírek után kutatni, a Hírkereső-típusú oldalakkal ellentétben itt nincs emberi beavatkozás, kizárólag az automata Google-kereső roboton illetve a hirdetési rendszer lelkét is adó szövegbányász algoritmuson múlik, hogy melyik hírek kerülnek előre.
A Magyarországon klasszikusan erős hírkereső oldalak számára konkurenciát jelenthet a lokalizált News, bár független szakértők szerint a konzervatív internetezési szokások miatt csupán egy vékony réteg lesz az, aki számára ez új lehetőséget jelent majd. A weben valóban otthonosan mozgó felhasználók közül sokan RSS-t használnak, a laikus internetezők nagy része pedig címlapokról tájékozódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.