A keddi tárgyaláson elhangzott szóbeli indoklás szerint a Magyar Televízió és a zenecsatorna egyaránt használhatja az MTV márkanevet, mert a párhuzamos védjegyhasználat már a nemzetközi szórakoztató adó európai programjának 1987-es indulását követően fennáll.
A bíróság álláspontja szerint a fogyasztók nem tévesztik össze a két televíziós csatornát − noha ugyanazon a piacon, ugyanazzal a márkanévvel azonosítják a nemzeti tévétársaságot és az amerikai szórakoztató adót.
A köztévé érvelése szerint az MTV megjelölés ma már Magyarország legfontosabb közösségi fórumát jelképezi, nem csak egy márka a sok közül. Ezt a nemzeti tévétársaság fél évszázados múltja alapozza meg, és az a jelenlegi törekvése, hogy a közszolgálati műsorkínálattal a globalizálódó médiapiac hiányosságait ellensúlyozza.
A Magyar Televízió célja nemzeti értékek megjelenítése és létrehozása, a társadalmi kohézió erősítése, a közösség kulturális identitásának megőrzése. Ezzel szemben az amerikai mintára létrehozott, magyar nyelven is döntő többségében külföldi tartalmakat sugárzó kereskedelmi csatorna más, gazdasági elvek szerint működik – írja a köztelevízió közleményében.
A két csatorna a nyilvánosságban azonos megjelöléssel jelenik meg, holott a közszolgálati adó és a kereskedelmi csatorna műsorszolgáltatása sem tartalmi minőségében, sem stílusában nem mérhető össze. Az MTV álláspontja szerint az azonos védjegyhasználat miatt számos olyan helyzet adódik, amelyben a két műsorszolgáltató megkülönböztetése nem magától értetődő. Az ellentmondásra a köztévé először a kereskedelmi adó indulása előtt, személyes egyeztetések során hívta fel a Music Television vezetőinek figyelmét. Tárgyalás útján azonban nem volt rendezhető a probléma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.