"Nem az én dolgom, hogy embereket felvegyek és elbocsássak, de úgy gondolom, elvárható, hogy a vállalatok újrastruktúrálásához új vezetőséget válasszanak. Nem kérhetjük a problémákat előállító személyeket arra, hogy vegyenek részt a probléma megoldásában" – összegezte véleményét a szenátusi bank bizottság vezetője, Christopher Dodd szenátor.
A törvényhozásban jelenleg egy 15 milliárdos segélycsomag összeállításán dolgoznak, bár a autógyárak 34 milliárdot kértek, egyes szakértők szerint pedig az ágazatnak 125 milliárd dollárra lenne szüksége a túléléshez – jelenti a Reuters.
Carl Levin michigani szenátor szerint jó az esély arra, hogy hétfőre a Szenátus elé kerül a 15 milliárd dolláros csomagról szóló jogszabály, abban azonban már nem volt biztos, hogy elegendő szavazatot is kap-e. A Szenátus napok alatt elkezdhetné a tervezet tárgyalását, de az eddig is szkeptikusnak mutatkozó republikánus szenátorok olyan eljárással akadályozhatják a döntést, amelynek feloldásához hatvan szavazat szükséges, ennyivel pedig nem rendelkeznek a demokraták.
Az autógyárak átszervezésének követelménye mellett a demokraták javaslata egy "autó cárnak" (car czar) tisztség létrehozását is magában foglalja. A poszt betöltője felügyelné a cégek vezetőségének tevékenységét és a szakszervezeti ügyek kezelését.
A New York Times értesülései szerint az autó cár egy öt kormánytagból és a Környezetvédelmi Ügynökség vezetőjéből álló bizottságot vezetne.
Ha a Szenátus elfogadja a tervezetet, az a Képviselőház elé kerül, ahol biztosan megszavazza a demokrata többség. Ez lehet az egyik utolsó törvény, amelyet George Bush ír alá, mielőtt január 20-án átadná az elnökséget Barack Obamának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.