BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Képernyőkben erősít az MT

Gyökeres változást hozott a Magyar Telekom (MT) életébe a januártól bevezetett ügyfélszegmens-alapú szervezeti megújulás.

„A fáradt, rezes vezetékes vállalat ennek nyomán gyors és képernyőfókuszú társasággá alakul” – emelte ki évértékelőjében Winkler János, a távközlési nagyvállalat vezérigazgató-helyettese, lakossági üzletágának vezetője. Az azóta eltelt tizenkét hónapban egyszerűbb lett a csoport által képviselt márkák szerkezete, őszszel a T-Home konstrukcióval az MT is megjelenhetett a többes előfizetési csomagok piacán. Elismerte ugyanakkor, hogy a szolgáltatások konszolidációjával nehezen birkóznak meg az ügyfélszolgálatok, romlott a kiszolgálás gyorsasága és színvonala. Ezen a területen február–márciusra ígéri a helyzet normalizálódását.

A képernyőszegmenst erősítette a november végén bevezetett országos műholdas tévészolgáltatás, erre az eltelt néhány hét alatt tízezer megrendelést regisztráltak a cégnél, ebből 4500-at telepítettek. Ezzel szemben egyelőre túl drága beruházást igénylőnek tartják a DVB-H-alapú mobiltévé bevezetését. Ma még a szolgáltatás vételére alkalmas készülékek kínálata is nagyon szűkös.

Az új generációs vezetékes szolgáltatások legtöbbjéhez pedig már üvegszálas hálózatra van szükség. Az ez irányú fejlesztéseket nem befolyásolja a válság. A csoport már jelezte, hogy három éven belül több mint egymillió ilyen technológiájú kapcsolatot tervez kiépíteni országszerte. Ebből jövőre 200 000 üvegszálas elérést szeretnének – mondta Winkler János.

A távközlési szegmens sem menekülhet ugyanakkor a krízis hatásaitól, sőt, a vezérigazgató-helyettes szerint a recesszió igazából még el sem kezdődött a hazai piacon. A válság szerinte inkább az üzleti távközlésben éreztetheti a hatását, elsősorban a kis- és középvállalkozások, valamint az állami szektor figyel majd oda jobban. Kedvező hatású lehet, hogy a költségcsökkentési törekvéseket jól szolgálhatja az utazásokat kiváltó konferenciahívás-szolgáltatás.

A magáncélú használat ennél jóval változatosabb képet mutat majd. A tehetősebbek ezután sem spórolnak a telefonon, míg a legszegényebb rétegek már eddig is odafigyeltek a hívásköltségeikre. A nagy kérdés, hogy az átlagos magánfelhasználók hogyan viselkednek. Winkler János úgy véli, ők sem telefonálnak majd kevesebbet, de a korábbiaknál is jobban megnézik, milyen díjcsomagra fizetnek elő, és ritkábban cserélik a készülékeiket is.

A cégvezetés úgy látja, hogy a következő években a verseny fokozódásával lehet számolni, ez a konkurensek közelmúltbeli lépéseiből is lemérhető. Mint ismert, a mobilos Vodafone közösen indult a vezetékes Invitellel a közelmúltban meghirdetett mobiltenderen, a Pannon e héttől a mobilinternetben közösködik a vezetékes netszolgáltató EnterNettel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.