A Magyar Adományozói Fórum (MAF) azzal a szándékkal alapította meg Magyarországon a Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó díjat, hogy a vállalatok adományozói tevékenységének bemutatásával, elismerésével és széles körű publikálásával hozzájáruljon az üzleti szektor társadalmi szerepvállalásának erősítéséhez. CSR területen a díj egyedisége abban áll, hogy objektív számadatokon alapul.
A MAF 2008-ban közel 300 nagyvállalatot keresett és kérdezett meg adományozási szokásairól. A megkeresett forprofit szervezetek a legnagyobb nettó árbevétel alapján (pénzügyi szektor esetében a nyereség) összeállított, nyilvános listák első 200 helyén szereplő magyar nagyvállalatok és a korábbi évek válaszadói voltak.
Idén új díjkategóriában is hirdettek eredményt: a MAF először ítélte oda a legtöbb adományt nyújtó kis- és középvállalkozás kategória díját. A kis- és középvállalkozások esetében a megkeresettek a Coface Hungary és az Üzlettárs által összeállított 100 legdinamikusabban fejlődő kis- és középvállalkozás közül kerültek ki. Az idei kutatásban azonban bármely adományozó cég részt vehetett, aki a honlapról letöltötte és visszaküldte a kérdőívet.
A díj odaítélésének alapja az egyes cégek által az elmúlt évben adományozásra fordított összeg, valamint annak nyilvános üzleti adatokkal való összehasonlítása és arányosítása. A felmérés a Ceenergi hálózat – nyolc Közép- és kelet- európai ország adományozói fórumainak együttműködése - által kidolgozott, a KPMG közreműködésével magyarországi viszonyokra adaptált standard kérdőív alapján történt, a Capital Research Piackutató Intézet együttműködésével.
A Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó 2008 díjazottjai a négy kategóriában:
A Magyar Telekom Nyrt . nyerte a 2007-ben összértékben a legtöbb adományt nyújtó nagyvállalat díját. A vállalat 1.236 millió forintot költött adományozásra.
A MOÉP 2002 Kft. kapta a 2007-ben összértékben a legtöbb adományt nyújtó kis- és középvállalkozás díját. A társaság 2007-ben 485 ezer forint értékben adományozott.
A Siemens Zrt. érdemelte ki az adózás előtti eredmény százalékos arányában mérve a legtöbb adományt nyújtó vállalat díját. A cég adózás előtti eredményének 13,53 százalékát költötte adományozásra.
Az Ericsson Magyarország a 2007-ben az előző évhez képest az adományozásra fordított összeget legnagyobb arányban növelő vállalat. A társaság 140 millió forintról 220 millió forintra, az előző évhez képest 57 százalékkal növelte az adományozásra fordított összeget.
Az adományozói lista összeállításának mintáját a Guardian által 2001 óta közzétett TOP 100 Giving List, valamint a Forbes magazin által összeállított TOP 10 of Giving Companies nyújtotta. A Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozói díj odaítélésének mintája a világszerte alkalmazott „Top Corporate Philanthropist Award” modell.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.