A "Big Three"-ként emlegetett autógyárak annak köszönhetik közös becenevüket, hogy terveik többnyire egy irányba haladtak. Most a General Motors, a Chrysler és a Ford újra a Kongresszushoz folyamodik, hogy állami támogatást kérjen, cserébe pedig átfogó restrukturálási programokat ajánljon. Az eddigiekkel ellentétben azonban a három szereplő vélhetően három különböző tervet tesz majd az asztalra – írja a New York Times.
A legnagyobb General Motors a lap értesülései szerint Észak-amerikai termelésének jelentős csökkentését ajánlja majd fel a hitelért cserébe. Ebbe a gyárak visszafogása is bezárása is beletartozik. A cég valószínűleg javaslatot tesz szerteágazó márkakínálatának összefogására is: előfordulhat, hogy a Saturnt nem forgalmazzák majd külön kereskedelmi láncon keresztül.
Szinte biztosra vehető, hogy a GM javaslatot tesz az United Automobile Workers-szel történő együttműködésre is, annak érdekében, hogy haladékot kapjon a nyugdíjként és járulékként fizetendő 7 milliárd dolláros adóssága törlesztésére.
A Ford viszont nem készül ilyen drasztikus lépésekre: mivel jól halad az üzemanyag-takarékos autók fejlesztésével és készpénzből is több áll rendelkezésére, valószínűleg inkább jelképes döntéseket hoz majd, például csökkenti évi 21 millió dollárba kerülő vezérigazgatójának fizetését.
A Chrysler azonban valószínűleg kijelenti, hogy likviditási gondjai vannak és várhatóan fúziót vagy szövetséget kér egy másik vállalattól.
A három cég kedden három különálló javaslatot mutat be, az előkészítésben egyik esetben sem vesz részt a befolyásos United Automobile Workers. "Meg kell értenünk, mire fordítják ezt a pénzt és miért jó az amerikai embereknek, ha befektetnek ezekbe a cégekbe" – összegezte a Kongresszus kívánalmait Claire McCaskill demokrata szenátor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.