Félmilliós árelőnyöket eddig csak nagyobb autókategóriában kínáltak a kereskedők, a piac drasztikus visszaesése viszont a kicsik árait is alaposan leverte az európaihoz képest egyébként is olcsóbb magyar piacon - írja a Népszabadság.
A JATO nem végleges adatai szerint 2008-ban a magyar piacon 154 ezer új személyautó és 21,3 ezer kishaszonjármű eladásával lehet számolni, ami az előbbi esetében 10,2 utóbbinál 2,7 százalékos visszaesést jelent.
Kereskedők arra biztatnak, hogy most érdemes új autót venni, mert ezeket még 240 forintnál olcsóbb euróért importálták, ám kapkodni mégsem kell, mert bőséges a készlet. Óvatos becslések szerint is ötvenezer új autó vár eladásra a magyarországi telepeken. Ennek hatása érezhető a szalonok ajánlatain, amelyekben ülésfűtés, tolatóradar, plusz két ajtó, dízelmotor és elektronikus menetstabilizáló is felár nélkül szerepel, csakúgy, mint az ajándék klíma, ami már a kisebb kategóriákban is elvárás. A szalonokban azt tapasztalni, hogy ennél többet is ki lehet alkudni a kereskedőknél.
Azért figyelni kell, mert a csábító ajánlatok között sok klasszikus kereskedői fogás is megtalálható: a nyalóka listákon olykor akciósan szerepel az eredeti ár a magasabb, de soha sem alkalmazott árak mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.