A Bush-kormányzat, korábbi ellenállását feladva, kész a 700 milliárd dolláros bankmentő csomagból átmenetileg megsegíteni a bajba jutott autógyárakat. Mint ismeretes, az amerikai szenátus magyar idő szerint péntek hajnalban elutasította az autógyárak talpra állítására kidolgozott tervet, miután a szakszervezetek nem voltak hajlandók elfogadni a feltételül szabott bércsökkentést. Ez igen súlyos helyzetbe hozta a GM-et, a Fordot és a Chryslert. Hírek szerint a General Motors már csődügyekben jártas ügyvédi irodákkal tárgyal.
A washingtoni pénzügyminisztérium eddig mindössze 15 milliárd dollárt használt fel az október elején megszavazott 700 milliárdos mentő csomagból. Paulson pénzügyminiszter mind ez ideig elzárkózott attól, hogy a keretből az autógyáraknak is folyósítsanak. Pénteken viszont Brookly McLaughlin pénzügyminisztériumi szóvivő e-mailes nyilatkozatban közölte: a minisztérium kész közbelépni az azonnali csőd megakadályozására.
Dana Perino elnöki szóvívő szerint jobb lenne ugyan a piacra bízni az autógyárak sorsát, az amerikai gazdaság jelenlegi gyenge helyzetében „valamekkora összeget” készek a gyárak életben tartására fordítani.
A General Motorst, amelynek minimálisan 11 milliárd dollárra lenne szüksége a hónap végéig, azonnali készpénzsegély híján fizetésképtelenség fenyegeti. Még az esedékes bérekre sem futná. Az esetleges csőd utáni átszervezés Wagoner vezérigazgató szerint szinte reménytelen feladat, mert a vásárlók elfordulnának egy fizetésképtelen cég autóitól.
A Chrysler a jövő év elején kerülne csődhelyzetbe. Kisebb beszállítók a két cégnek már most is csak előleg ellenében hajlandók szállítani, tartva attól, hogy futhatnak a pénzük után.
A Ford állítólag még kitartana, de a GM csődje őt is magával rántaná.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.