BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Számít még a legkisebb? Felemás Tesco eredmények

Az Egyesült Államokban a Tesco növekedése három hónap alatt kétszázalékra csökkent. A mutató az Egyesült Királyságban is a kilencvenes évek óta legalacsonyabbra csúszott.

Az Egyesült Államokban a Tesco a november 22-én záruló negyedévben két százalékos növekedést könyvelt el, szemben az előző időszak 4 százalékos eredményével. A cég növekedése a kilencvenes évek óta nem volt ilyen alacsony az Egyesült Királyságban sem.

A vállalat elsősorban új diszkont márkáinak bevezetésével indokolja a lassulást, hozzátéve, hogy a döntés egyúttal 300 ezer új vásárlót is jelentett számukra. A globális eredmények pozitívak: a Tesco eladásai világszerte 11.7 százalékkal növekedtek – tudósít a BBC.

A veszteségek elsősorban a tartós fogyasztási cikkek szektorában jelentkeztek, A Times cikke szerint a hazai piacon a Tesco jelentős veszteséget szenvedett riválisaitól: 22 millió fontnyi költés vándorolt át tizenkét hét alatt az Asdához, 10 millió font az Aldihoz és ugyanennyi a Morrisons-hoz.

A cég helyi illetékese szerint a jövőben újabb árcsökkentésekkel próbálják visszacsalogatni a vásárlókat a szigetországban.

Az amerikai piaccal kapcsolatban jó döntésnek bizonyult, hogy egyelőre nem gyorsították fel a Tesco Fesh & Easy üzletláncának kiépítését. Ázsiában azonban nem panaszkodhat a cég, ami a Homever akvizíciójának is köszönhetően 29.4 százalékos növekedést ért el a kedvezőtlen árfolyamok ellenére is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.