Az Egyesült Államokban a Tesco a november 22-én záruló negyedévben két százalékos növekedést könyvelt el, szemben az előző időszak 4 százalékos eredményével. A cég növekedése a kilencvenes évek óta nem volt ilyen alacsony az Egyesült Királyságban sem.
A vállalat elsősorban új diszkont márkáinak bevezetésével indokolja a lassulást, hozzátéve, hogy a döntés egyúttal 300 ezer új vásárlót is jelentett számukra. A globális eredmények pozitívak: a Tesco eladásai világszerte 11.7 százalékkal növekedtek – tudósít a BBC.
A veszteségek elsősorban a tartós fogyasztási cikkek szektorában jelentkeztek, A Times cikke szerint a hazai piacon a Tesco jelentős veszteséget szenvedett riválisaitól: 22 millió fontnyi költés vándorolt át tizenkét hét alatt az Asdához, 10 millió font az Aldihoz és ugyanennyi a Morrisons-hoz.
A cég helyi illetékese szerint a jövőben újabb árcsökkentésekkel próbálják visszacsalogatni a vásárlókat a szigetországban.
Az amerikai piaccal kapcsolatban jó döntésnek bizonyult, hogy egyelőre nem gyorsították fel a Tesco Fesh & Easy üzletláncának kiépítését. Ázsiában azonban nem panaszkodhat a cég, ami a Homever akvizíciójának is köszönhetően 29.4 százalékos növekedést ért el a kedvezőtlen árfolyamok ellenére is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.