Így Magyarországon továbbra is a cég égisze alatt prosperálhatnak a kollekciói mintadarabjai. Az új multibrand üzlet Közép- és Kelet-Európa legnagyobb luxus divatüzlete – mondta az üzlet nyitó ünnepségén, Marion-Robelin Bressard, a Christian Dior értékesítési igazgatója.
Egyedül a Christian Dior termékeknél található az a trend, hogy egyetlen kollekció, egyetlen darabjaihoz juttatják hozzá vevőiket. Nincs másod, vagy harmadvonalas termékük. Egy van, az igazi – mondta Ruzsa Magdolna, a Fidji Couture Divatház ügyvezető igazgató, aki már tizenöt éve foglalkozik hazánkban a Christian Dior márkával, kizárólagos forgalmazóként. Épp ezért az elmúlt évtized tapasztalatára bízta a divatház, milyen kínálatot érdemes felsorakoztatni a hazai kereslethez.
Meglátása szerint az eredeti image megtartása igen költséges mulatság, éppen ezért hazánkban nem lehet csupán pénzszerzésből világmárkákkal kereskedni. A Christian Dior esetében ugyanis olyan egyedi kollekciókról beszélünk, amelyek nem utánrendelhető darabok, forgalmazását pedig a tulajdonos elvárásai diktálják. Ruzsa Magdolna szerint a magyar piacra azért is nehézkes a luxustermékek bevezetése, mert csupán "hallomásból" ismerik azokat. Sokan nem tudják megkülönböztetni a luxust a középkategóriás termékektől, vagy akár az eredetit a hamistól. Beleértve azt az ár, és minőségbeli különbséget is, melyet a márkán belül az elsővonalas - saját kezű tervezés - termékek képviselnek, a másod-, vagy harmadvonalas termékekkel szemben. Csupán a két kollekció között is óriási különbség realizálódik árban és minőségben egyaránt – mondta.
Az üzletvezető meglátása szerint hazánkban megvan a fizetőképes kereslet a luxustermékek piacán, de a magyar nők egészen más típusúak, mint a franciák vagy az olaszok. Amíg a francia nők az egyszerű, kifinomult stílust követik, addig a magyar társaik még csak nem is adnak az igazi márka garanciájára. Egy hasonlattal élve, a Dior ruha neki olyan, mint a jó bor: minél idősebb, annál értékesebb, és New Yorkban aukciókon kelnek el a tizenöt-húsz éves darabok többszázezer dollárért.
Dior halála után a ház divatdiktátora a 21 éves Yves Saint Laurent lett, ám munkáit akkor túl merésznek tartották a háznál, ezért amikor 1960-ban megkapta francia katonai behívóját, a Dior ház ellenvetés nélkül azonnal elengedte, leszerelése után saját divatházat alapított.
Helyét Marc Bohan foglalta el, akinek konzervatív stílusa 1988-ig érvényesült, a stafétát Gianfranco Ferre vette át, aki 1995-ig fémjelezte a divatvonalat. A ház új tulajdonosai 1996-ban John Gallianót tették meg fődizájnernek, máig ő diktálja a trendet.
A magyarok az értékállóságot egyelőre egy ékszerben, részvényben, vagy autóban látják inkább, mint egy ruhában. Pedig az öltözködésnek egyéniségteremtő ereje van – állítja Ruzsa Magdolna. Hozzátette, hogy közel egy éve keresnek üzlethelyiséget az Andrássy úton, de azt a helyet, amely minden szempontból megfelel a márkának csak most sikerült megtalálniuk. Illetve egyet már "elvittek" előlük, az aláírt előszerződéssel egyetemben. Nem szégyelli kimondani, hogy merő ingatlanspekulációt lát a történetben, "ahelyett, hogy tisztességesen képviselnék a magyar értékrendeket a külföldi befektetők előtt" – hangoztatja.
Dior halála után a ház divatdiktátora a 21 éves Yves Saint Laurent lett, ám munkáit akkor túl merésznek tartották a háznál, ezért amikor 1960-ban megkapta francia katonai behívóját, a Dior ház ellenvetés nélkül azonnal elengedte, leszerelése után saját divatházat alapított.
Helyét Marc Bohan foglalta el, akinek konzervatív stílusa 1988-ig érvényesült, a stafétát Gianfranco Ferre vette át, aki 1995-ig fémjelezte a divatvonalat. A ház új tulajdonosai 1996-ban John Gallianót tették meg fődizájnernek, máig ő diktálja a trendet. Christian Dior – egyetlen darabok, elsővonalas termékekkel - Első vonalas termék: a tervező teljes nevével fémjelezve, luxus árkategória
- Másodvonalas termék: nem "topkollekció", fele áron megkapható
- Harmadvonal termék: nem "topkollekció", szintén féláron megkapható.
Klikk a galériához -->
[enews_gallery id='265114']
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.