A hipermarketekben és nagy elektronikai üzletekben vásárlók 54 százaléka várhatóan 100 ezer forintot vagy annál kevesebbet költ 2008 karácsonyán. A legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok, az LCD és plazma televíziók lesznek.
A karácsonyi szezon kezdetén az LG Electronics Magyar Kft. fogyasztói kutatás keretében vizsgálta az elektronikus termékek piacán várható ünnepi vásárlási trendeket. A kutatásból kitűnik, hogy a karácsonyi vásárlási láz az idén korábban kezdődött; 5-ből 2 vásárló már november közepén elkezdte a karácsonyi felkészülést, 40 százalékuk azonban csak december elején-közepén lát neki az ajándékok beszerzésének. A megkérdezetteknek mindössze 10 százaléka hagyja majd a vásárlást az utolsó pillanatra.
Az LG kutatása alapján elmondható, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet negatív hatásai idén karácsonykor várhatóan még nem érvényesülnek a műszaki cikkek piacán, a magyar vásárlók beszerzéseire egyelőre nincs hatással a nemzetközi gazdasági helyzet.
A megkérdezettek 25 százaléka a tavalyi évhez hasonló nagyságú összeget, további 33 százalékuk valamennyivel többet, 18 százalékuk pedig jelentősen többet készül költeni elektronikai cikkekre a karácsonyi ünnepek közeledtével. Az LG által megkérdezett vásárlóknak mindössze közel az ötöde nyilatkozta, hogy valamivel kevesebbet kíván költeni ezen termékkategóriára, mint az előző évben.
A válaszadók 14,8 százaléka 25 ezer forintnál kevesebbért tervez elektronikai cikkeket vásárolni az ünnepek közeledtével. A 25 ezer és 50 ezer forint közötti értékben a megkérdezettek 19,3 százaléka tervez költeni, és szintén hasonló, 20 százalék az 50 ezer és 100 ezer forint között vásárolni szándékozók aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.