A Ford fő versenytársai, a General Motors és a Chrysler számára decemberben 17,4 milliárd dollár állami kölcsönt hagyott jóvá az előző amerikai kormányzat. A Ford is kérte 9 milliárd dollárnyi hitellehetőség készenlétben tartását a kormánytól. Erre a kérésre Washingtonban még nem válaszoltak hivatalos formában, de a Ford nem is kért eddig konkrét kölcsönt.
A Ford vezérigazgatója, Alan Mulally azzal indokolta cége szerinte jó állapotát, hogy már 2006-ban több mint 23 milliárd dollár kölcsönt szereztek a piacon, a cég vagyona nagyrészének fedezetével. Mulally azt is elmondta, hogy az amerikai autóipar eladásai januárban is rosszul alakultak. Számokat nem említette, csak azt mondta, hogy hasonló volt a helyzet a decemberihez, amikor az eladások 36 százalékkal elmaradtak az egy évvel korábbitól: éves mennyiségre extrapolálva 10,3 millió autóra csökkentek.
Reményét fejezte ki, hogy az új Obama-kormányzat gazdaságélénkítő intézkedései az amerikai autópiacot is föllendítik a második félévtől, és egész évben 12-12,5 millió új autót vásárolnak majd az amerikaiak. Elemzők 10,1-12,5 millió között jósolják az amerikai autópiacot erre az évre. Szakértők emlékeztetnek: az amerikai autóipar azért került a külföldi konkurenciánál is nagyobb bajba, mert a viszonylag olcsó benzin idején, az 1990-es évektől visszatért az Egyesült Államokban hagyományos, nagyfogyasztású és drága járművek gyártásához, de városi terepjáróik piacot veszítenek azóta, hogy a benzin megdrágult, és főleg a gazdasági válság kezdete óta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.