A Google 2006 novemberében indította el most megszűnő tevékenységét. A cég azokat a hirdetési helyeket forgalmazta az interneten, amelyekre az újságok nem találtak vevőt. A kiadók dönthették arról, elfogadják-e a beérkező ajánlatokat – írja az AP.
Az óriáscég most megszünteti szolgáltatását, feladva ezzel azt a tervét, hogy befolyását a hagyományos médiumokra is kiterjessze. A döntés nyolcszáz amerikai lapot érint, a program kezdetkor ötven újság tartott igényt a Google szolgálataira. A cég ígéretet tett arra, hogy a jövőben is segíti a nyomtatott sajtót, a részletekre azonban nem tért ki.
Valószínűsíthető, hogy a Google igyekszik majd több olvasót a lapok weboldalára irányítani és több webes hirdetést eladni. A gond csak az, hogy az online reklámok nem hoznak akkora bevételt, mint a nyomtatott változatuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.