BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Volvo sem lesz jelen Japánban

Azt követően, hogy a Chrysler, a Ford és a GM jelezte, nem vesz részt az októberi tokiói autószalonon, az egyébként a Fordhoz tartozó Volvo is a távolmaradás mellett döntött.

A minden páratlan év őszén megrendezett Tokyo Motor Show szervezői azért is gondban vannak, mert egyes hazai gyártók felvetették, hogy ebben az évben ne is tartsák meg az eseményt. Hírügynökségi jelentés szerint a legutóbbi alkalommal, 2007-ben a General Motors 2 millió dollárt fordított Ázsia legnagyobb autóbemutatójára, és jóllehet a Volvo standja azért jóval kisebb lenne, a veszteséges márka most minden centet megtakarítana.

Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy a detroiti autóipari csoportokhoz tartozó márkák nem örvendenek nagy keresletnek Japánban. Másrészt amíg a japán márkák ötmillió személyautót és haszonjárművet adtak el odahaza 2008-ban, addig a legnagyobb forgalmú külföldi, a Volkswagen is csak 45 500-at. A toplistán szereplő Mercedes, BMW és Audi forgalma pedig 37, 36, illetve 16 ezer darab volt.

A detrioti hármakhoz tartozó márkák forgalma Japánban (darab)
Forrás: Japán autóimportőr szövetség
               2007           2008
Volvo       11 097       7 657
Ford         5 059        3 818
Jeep         2 532        2 352
Chrysler   2 462        1 593
Dodge      1 369        1 569
Cadillac    766           1 069
Chevrolet 1 226        861
Hummer   738          749
Buick        2              11
Pontiac     8               10

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.