BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autóipar - Kontinensenként ellentétes folyamatok

Nincs nap, hogy ne érkezne valamilyen rossz hír az autóipar háza tájáról. Most például az a legfrissebb, hogy elmarad a május 9–17. közt tervezett barcelonai nemzetközi autókiállítás, miután Európában a spanyol piac szűkült tavaly legjobban, 28 százalékkal, és a decemberi visszaesés ötvenszázalékos volt.

A spanyol járműipari szövetség, az ANFAC sürgeti a kormányt, hogy a korábban – alkalmazotti tréningre, beruházásokra és a zöldtechnológia fejlesztésére – ígért 800 millió eurós támogatáson felül is segítse az ágazatot.

Kérdés ugyanakkor, hogy jó hírnek számít-e, hogy a brit kormány kész 2,3 milliárd font értékű kölcsönt biztosítani az iparágnak, hogy fedezze a hitelválság okozta forgalomesést. A decemberi 21 százalékos eladáscsökkenés – amelynek révén 108 ezer kocsi kelt el – húsz éve a legnagyobb volt Nagy-Britanniában, a gyártás pedig az egy évvel korábbi felére esett.

Az angol autóipar szinte teljes mértékben külföldi kézben van már, és folyamatosan csökken az alkalmazottak száma. A legnagyobb mértékű, 1200 fős leépítést a Nissan jelentette be sunderlandi gyárában, de az indiai Tata csoporthoz került Jaguar és Land Rover munkásai közül is 450 kerül az utcára.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.