BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az önértékelés hiánya boldogtalanságot okoz

Boldogságuk érdekében meg kell tanítani a gyerekeket arra, hogy értékeljék saját magukat – állítják a kanadai Brit Kolumbia Egyetem kutatói.

A szakemberek vizsgálataiból kiderült, hogy azok a gyerekek, akik úgy érzik, hasznosan, értelmesen élik az életüket nemcsak boldogabbak, hanem a kapcsolataik is tartalmasabbak, mélyebbek, mint visszahúzódó társaiké. Mark Holder és csapata azt is vizsgálta, hogy mennyire számít az érvényesülésnél a gyermekek belső hitéhez (spiritualitásához), illetve a valláshoz való viszonya. A kutatás során állami és egyházi iskolák tanulóival töltettek ki kérdőíveket, hogy megtudják, mennyire érzik boldognak magukat. A végeredményből kiderült, hogy a legboldogabb gyerekek azok, akik önmagukból képesek erőt meríteni, vagyis nem kívülről várnak segítséget. Ezek a fiatalok kevésbé szégyenlősek, és könnyebben alakítanak ki kapcsolatot másokkal. A kutatók ugyanakkor azt is megállapították, hogy a vallásgyakorlás csak kisebb mértékben befolyásolja a gyerekek személyiségét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.