A Yahoo 303 millió dolláros veszteséget jelentett, szemben az előző évi 206 millió nyereséggel. Ugyanakkor a részvénytranzakciókat és más, egyszeri költségeket levonva a vállalat 238 milliós profitot kalkulált ki – jelentette a New York Times. A bevétel egy év alatt egy százalékkal csökkent. A befektetők rosszabbra számítottak, ezért az árfolyam a jelentés után öt százalékkal emelkedett.
A kérdés most az, eladja-e a keresési üzletágat a Microsoftnak Carol A. Bartz. A vezérigazgató eddig következetesen kitért a válasz elő, most is csak annyit mondott: a vállalat hosszú távú érdeke a fontos, ezért minden javaslatot megvizsgálnak. Ugyanakkor hozzátette: "ez nem az a cég, amelyet szét kéne tépni és feletetni a csirkékkel."
Az elbocsátások miatt jelentkező egyszeri költségek rontottak a képen, ennek ellenére a Yahoo megfelelt saját szakértői várakozásainak és profitábilis maradt. Elemzők szerint a befektetők elsősorban a reklámozási üzletág fellendítését várják az új vezérigazgatótól és feszültséget okoz, hogy egyelőre nem született döntés minden stratégiai kérdésben.
A Microsoft vezére korábban többször kijelentette, hogy szívesen kötne üzletet a Yahoo-val. Bartz úgy nyilatkozott: bár messze lemarad a Google mögött, cége háromszor akkora piaci részesedéssel rendelkezik, mint a harmadik helyezett Microsoft. Ez nem teljesen igaz, a comScore decemberi, amerikai mérései alapján a keresések 20,5 százalékát bonyolítják a Yahoo-n keresztül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.