BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folytatódik a Saxoo London átszabása

Ausztriában, Franciaországban és Csehországban nyit üzleteket 2009-ben a Saxoo International Kft. A férfi-divatruházattal foglalkozó vállalat a csökkenő hazai keresletet ellensúlyozná a külföldi terjeszkedéssel. Az egykor magyar, ma azonban már egy svájci szakmai befektetőcsoport tulajdonában álló cég 32 üzletből álló franchise-hálózatot üzemeltet Magyarországon, négy egységet pedig Szlovákiában. Poteczki Imre, a Saxoo ügyvezető igazgatója a Világgazdaság kérdésére elmondta, tavaly a tulajdonosváltás utáni néhány hónapban mintegy 4-500 millió forintos árbevételt könyvelhettek el. Az idén – a hálózat átalakításával, bővítésével – csaknem 800 milliós forgalommal számolnak a magyar piacon, amelyhez a külföldi üzletek a számítások szerint mintegy 300-350 millió forinttal járulhatnak hozzá.

A tervek szerint még az év első felében megnyílnak az első Saxoo üzletek Prágában, Párizsban és Bécsben, ahol a helyi partnerek a nagykereskedelmi, disztribúciós tevékenységet is ellátják. Második lépcsőben a skandináv országok és Dubai felé kacsingat a vállalat. Ez utóbbi nem ismeretlen terep a számára: néhány éve nyitottak itt üzletet, a hosszú távú megmaradáshoz azonban a helyi klímához alkalmazkodó külön kollekcióra lett volna szükség, ám egy üzlet fenntartásához ez túl költségesnek bizonyult – magyarázta Poteczki Imre. A közelmúltban azonban új partnerek jelentkeztek, akik akár 20-22 egységből álló hálózat kiépítését is lehetővé tennék Dubaiban.

A termékek tervezését magyar csapat végzi, ezek Törökországban, Kínában, Indiában és Pakisztánban készülnek, de az öltönyöket és a szövetkabátokat külföldi anyagból hazai gyárakban varrják.

A vállalat teljes átalakítására azért volt szükség, mert a múlt év tavaszán a Saxoo London korábbi forgalmazóját, a CWC London Kft.-t felszámolták. Emellett a fiatal, jó egzisztenciájú férfiakat célzó márka az elmúlt években számos versenytársat – például H&M, Zara – kapott, ugyanakkor egyik fő konkurense, a 4U eltűnt a piacról. TL

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.