„A bevált recepten nem változtattunk” – kommentálta Magyar Rita, a TV2 sajtószóvivője az AGB Nielsen Médiakutató Kft. eredményeit. Eszerint a csatornán sugárzott Mikroszkóp kabaré nyerte a szilveszter esti nézettségi versenyt, annak ellenére, hogy nem új műsorszámokat, hanem válogatást láthattak a nézők. A műsor még a heti összesítésben is bejutott az első tízbe.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a TV2-nek ezúttal nem kellett megküzdenie a konkurenssel, az RTL Klubbal, amelyen egész éjjel filmeket vetítettek. Ráadásul nem is az élmezőnyből: főműsoridőben olyan nívós opuszokkal járultak hozzá az évbúcsúztatáshoz, mint a Tök alsó című vígjáték (amelyet már 2008 elején is műsorra tűztek), a Leépített szépség vagy a Csupasz pisztoly (a zűrben).
A TV2 így a teljes lakosság körében és a hirdetők számára fontos 18-49 éves korosztály körében is aratott: a Mikroszkóp BUÉK-ot az éppen tévét nézők 42,9 százaléka nézte, az Irigy Hónaljmirigy-show-t 37,9 százalék, a Joshi Bharatot pedig 36,4 százalék választotta – ezzel a csatorna műsorai végeztek az első, a harmadik és a negyedik helyen is. (Karácsonykor az RTL Klub egy hajszállal vert rá a konkurensére.)
Ahogy az augusztus 20-i tűzijáték az RTL Klubé, úgy az újévi Himnusz az m1-é: a nézők 40 százaléka kapcsolt a közszolgálati adóra, és éjfél után is többen nézték a Mulat a Társulatot, mint amennyien a Popdarálót vagy az Alkonyattól pirkadatig című Robert Rodriguez-filmet. Összességében az m1 jól szerepelt: a tévénézők egyötöde kapcsolt ide, így a szilveszter második legnézettebb adója lett.
A TV2-nek szüksége is van némi bíztatásra 2009-re. Az év végén derült ki, hogy a gazdasági válságra tekintettel „átmenetileg szüneteltetik”, azaz leveszik a műsorról az ismeretterjesztő Magellánt. Emellett a Barátok közt „ellenfele”, a Jóban Rosszban háza tájáról is rossz hírek érkeznek: csökkentik a stáb létszámát, sőt még a sorozat megszűnésének a híre is felreppent, mert az nem teljesíti az elvárt nézőszámot. A TV2 ez utóbbit határozottan cáfolta.
Rekord!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.