A plazmatévék kereslete az idén várhatóan csak 5 százalékkal nő világszerte, miután tavaly 24 százalékkal nőtt a forgalom. Kisebb, de azért így is meredek visszaesés várható a folyadékkristályos képernyőjű tévék keresletében: a gyártók idén 17 százalékkal többet értékesíthetnek, mint tavaly, miután tavaly 29 százalékkal nőtt a forgalom, a DisplaySearch ágazati piackutató cég új előrejelzése szerint. Az előrejelzés azzal kapcsolatban jelent meg, hogy pénteki sajtóértesülés szerint a japán Panasonic Corp. visszafogja két új japán üzemének építését.
Az eredetileg tervezettnél 20 százalékkal kevesebbet, 450 milliárd jent költ rájuk, vagyis kevésbé növelik a cég összkapacitását, írta a japán Nikkei üzleti napilap pénteken. Az egyik üzemben plazmapaneleket gyártanak májustól, a másikban folyadékkristályos kijelzőket készítenek jövő januártól. A Panasonic a világ legnagyobb plazmatévégyártója a dél-koreai Samsung Electronics Co Ltd és az LG Electronics Inc. előtt. A piacszűke konszolidációt is ösztönöz az ágazatban, mégpedig rossz feltételekkel.
A Panasonic három héttel ezelőtt részvényenként 131 jenes, egyezményes ajánlatot tett a Sanyo részvényeire. A Panasonic összesen legalább 4,5 milliárd dollárt szán a Sanyo többségének megszerzésére. A piaci helyzetre jellemző, hogy az ajánlat a szokástól eltérően nem felárat tartalmaz a Sanyo piaci értékéhez képest, hanem ellenkezőleg: közel 4 százalékkal kevesebbet ér a Sanyo előző záróáránál, dacára annak, hogy a Sanyo eddig ismert eredményei jók. Mindazonáltal a Sanyoban részes befektetési bankok kapva kaptak a lehetőségen, hogy pénzhez juthatnak: a Goldman Sachs rögtön közölte, hogy átadja Sanyo-részvényeit. A Sanyo Electric Co Ltd. világelső az újratölthető elemek piacán.
A Panasonic-Sanyo együttes a második számú japán elektronikai gyártó lenne a Hitachi Ltd. mögött. Az üzleti éve szeptemberrel zárult első felében a Sanyo adózott eredménye 32,648 milliárd jen volt, 104,3 százalékkal több az egy évvel korábbi 15,981 milliárdnál, 2,5 százalékkal kereken egybillió jenre növekedett bevételből. Éves előrejelzése szerint adózott eredménye 22 százalékos növekedésére számít a márciussal záruló üzleti évében az előző évihez képest. A Panasonic adózott eredménye 55,461 milliárd jen volt az üzleti éve szeptemberrel zárult második negyedében, 16 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 65,808 milliárdnál. A bevétele 4 százalékkal 2,2 billió jenre apadt. A Panasonic november végén csökkentette előrejelzését: a márciussal záruló üzleti évében 30 milliárd jenes adózott eredményre számít a korábban jelzett 310 milliárd helyett, bevétele várhatóan 8,5 billió jen lesz, az előzőleg várt 9,2 billió helyett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.