A 125 éves cég - csak Nagy-Britanniában – hetente több, mint 21 millió vásárlót vonz magához, de bármennyire is meglepő, ez az adat 7,1 százalékkal alulmúlja az egy évvel korábbit. A pénzügyi válság következményeként a vállalat bejelentette, hogy az anyaországban bezár 27 üzletet – ebből 25 „Simply Food” élelmiszerüzlet – és 780 embert elbocsájt, valamint búcsút vesz 450 központban dolgozó alkalmazottjától is. A világon globálisan 75 000 főt foglalkoztató cég ezzel a lépésével közel kétszázmillió fontos megtakarítást tervez végrehajtani.
A hazai tendencia koránt sem ilyen borús. A világmárka Magyarországon tíz boltot tudhat magáénak, amelyből hetet Budapesten, további hármat pedig vidéken üzemeltetnek: Debrecenben, Pécsett, és Győrben. Az elmúlt esztendőben, országos viszonylatban 357 800 vevő fordult meg üzleteikben, összesen 639 ezer db árut vásároltak és közel 4,4 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak. Ezzel 2,3 százalékkal múlták felül az előző évi statisztikát, amikor mintegy 624 ezer terméktől fosztották meg a polcokat. Ezt a magyarországi forgalmi adatot annak ellenére produkálták, hogy 2008 februárjában lejárt a Budapest belvárosában lévő üzlethelyiségük bérleti szerződése, tehát az adott üzleti évben, egy üzlettel kevesebbel kellett „gazdálkodniuk”.
Szepessy László gazdasági igazgató felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarországon ebben a gazdasági helyzetben sem kellett alkalmazottat elbocsátaniuk, és hazánkban egy újabb sikeres évet tudhatnak maguk mögött.
Stratégiai céljaik között szerepel, hogy 2009. novemberében 1350 m2–es üzletet nyitnak a volt budai skála helyén épülő Allee Centerben, valamint tárgyalásokat folytatnak a belvárosban egy új, 650 m2-es bolt megnyitásáról, a következő év elején. A Váci utca „örökzöldnek” számít a M&S életében, hiszen az első üzlet is – 1992-ben, közel ötven négyzetméteren – itt nyította meg kapuit, majd 1995-ben franchise szerződés keretében váltottak át a háromszintes, szintén az utcában található kereskedésre, amelynek tavaly februárban szűnt meg a bérleti szerződése. Jelenleg a Marks & Spencer magyarországi franchise partnercégénél 155-en dolgoznak, de 2009 végén további bővítést terveznek a két új projekt miatt. Természetesen mindezt az anyacéggel való egyeztetést követően – hangsúlyozta Szepessy László gazdasági igazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.