Az ügyet tárgyaló amerikai szövetségi bíróságra beterjesztett friss szakértői vélemény könnyen elvezethet addig, hogy a Microsoft gigászi, 8,5 milliárdos kártérítési követelésnek nézhet elébe.
A történet már igen régi, 2006-ra nyúlik vissza, amikor a Microsoft kampányfogásként a Windows XP-vel eladott gépek egy részére – mint kiderült, az Intel nyomására – a terjesztőkkel elhelyeztetett egy matricát („Vista Capable”), mely azt volt hivatott jelezni, hogy az adott hardverkonfiguráció alkalmas arra, hogy a cég következő, nagyobb rendszerigényeket kívánó operációs rendszerét is gond nélkül futtathassa. Ezt a jelzést már a kezdetektől támadták, s 2007 óta bírósági eljárás is folyik az ügyben, az úgynevezett csoportos per keretében. A per tárgya: vajon a matrica ösztönözte-e arra a vevőket, hogy többet költsenek számítógépre egy üzletben, mint amennyit eredetileg szándékoztak.
A mostani „fordulatot” az okozta, hogy egy felkért szakértő, Keith Leffler, a Washingtoni Egyetem közgazdásza jelentésében azt állítja, hogy az adott időszakban az általa felbecsült 19,4 millió eladott PC-re számítva legalább 3,92 milliárd, de akár 8,52 milliárd dollár is lehet a fogyasztóknak okozott kár, melyet megtévesztően zsebeltek be a terjesztők.
Leffler állításait a Microsoft jelentéseire alapozza, melyek szerint 2006 áprilisa és 2007 januárja között 13,75 millió notebookot, illetve 5,65 millió asztali számítógépet adtak el, melyeken szerepelt a „Vista Capable” matrica, ám ezek a gépek nem teljesítették azokat a követelményeket (Premium Ready), melyek érdemessé tették volna az eszközöket a megjelölésre.
Ez az ügy egyébként még mindig elég homályos, mivel nem teljesen tiszta, hogy a Microsoft a Vista melyik verzióját értette a „Vista Capable” megjelölés alatt, az érintettek mind mást állítanak, s ugye nem mindegy, hogy a Vista Basicről, vagy a Vista Ultimate-ről van szó. A tárgyalás folyik tovább, nyilván érkeznek még újabb szakértők is…
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.