A cég decemberi eladásai 53 százalékkal estek a világválság miatt, míg az egész dél-koreai iparág együttes forgalma csupán 13 százalékkal lett kisebb az elmúlt hónapban a 2007 decemberi adatokhoz képest.
Ebben a helyzetben - lapértesülések szerint - több mint 3 ezer fős létszámcsökkentésre készül a 7100 fős Ssangyong, illetve a bérek 30 százalékos csökkentéséről is szó esett.
Az 51 százalékig a kínai SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) tulajdonában lévő cég éves kapacitása 200 ezer összkerékhajtású jármű, és a tavalyi első kilenchavi időszakban 74,1 millió dolláros adózás utáni veszteséget könyvelt el, és helyi lapok szerint tavaly egyetlen negyedévben sem kerülte el a veszteséget.
Az autógyár részvényeinek értéke 2008 folyamán 77 százalékot esett, és a közelmúltban eredménytelenül kért állami segítséget. Igaz, a napokban a SAIC 45 millió dolláros gyorssegélyt utalt át a cégnek, miután legfőbb hitelezője, a Korea Development Bank (KDB) felszámolással fenyegetőzött. A Bloomberg hírügynökség szerint ugyanakkor a Ssangyongnak legalább 320 milliárd von (246 millió dollár) támogatásra lenne szüksége, hogy talpon maradjon.
Ám elemzők szerint fő tulajdonosa sem biztos, hogy bármilyen módon további tőkét folyósítson a Sssangyongnak, hiszen értékesebb márkák is várnak vevőre a piacon.
Kang Sang-min, a Tong Yang Securities elemzője azonban úgy látja, hogy a SAIC jobb helyre is teheti a pénzét, hiszen a válság egyes vagyonelemek kiárusítására kényszerítheti a detroiti Nagy Hármast. A Ford például eladásra kínálja a Volvót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.