A Printed Blog egyelőre két amerikai városban jelenik meg hetilapként, de az alapító azt reméli, az ingyenes lap nemsokára számos más helyszínre is elér, hetente legalább kétszer – írja a New York Times. Joshua Karp szerint ez az első újság, amely kizárólag blogbejegyzésekből és más felhasználói tartalmakból áll össze. Mint mondja, annyi technika vált be az interneten, hogy reménykedhet a módszer offline sikerében is.
A Silicon Valley Community Newspapers csoport szerint lehet, hogy igaza van. Az ingyenes, helyi lapokat összefogó társaság alapítója szerint az ingyenes lapok működőképes üzleti modellt jelentenek, mivel az olvasókat egyre jobban érdeklik a helyi hírek. A nehéz gazdasági helyzetben a hirdetők is szívesen fordulnak ezekhez az újságokhoz, amelyek a környéken élő potenciális vevők figyelmét ragadják meg.
Karp egy extrával is felvértezné a nyomtatott blogot: a leendő olvasók az újság weboldalán meghatározhatnák, mely témákban szeretnének híreket kapni. A szerkesztők ezen belül szortíroznák az anyagokat így egy Chicago méretű városban akár ötven különböző újságváltozat is elérhető lehet. Mivel a lap a weboldalon keresztül értékesíti majd a hirdetéseket, nem lesz szüksége marketinges csapatra.
Az üzletembernek a híripar egyik legnagyobb költségével sem kell számolnia, ugyanis nincs szüksége riporterekre. Eddig háromszáz blogger adott neki engedélyt arra, hogy felhasználja a bejegyzéseit, a kicsi helyi blogoktól az olyan, országszerte ismertekig, mint a Daily Kos. Az üzlet kölcsönösen előnyös – mondja az egyik nyomtatandó blog írója.
Mivel nem kerül semmibe, veszíteni sem lehet rajta, a nyereség pedig – a hozzáférés nagysága miatt – gyakorlatilag garantált. Ráadásul a nyomtatott lapok hirdetései sokkal drágábbak, mint a webes változatuk. Karp kiadásonként kétszáz reklámot jelentetne meg, típustól függően 5-25 dolláros áron és egyelőre naponta kétszer ezer olvasóhoz szeretne eljutni. Számításai szerint elég reklámot jelentethet meg ahhoz, hogy hetente 750-1000 dollárnyi bevételt gyűjtsön. Az első lapszámra tizenöt hirdető jelentkezett. A kiadványon tíz önkéntes dolgozik saját számítógépén, az irodáját pedig szívességből kapja.
Az ingyenes lapok a tapasztalatok szerint a recesszió idején is képesek növekedni. Míg a nagy hirdetők csökkentették a rangos lapokban közölt reklámjaik számát, addig a kisebb cégek egyre többet költenek reklámra, méghozzá a helyi lapokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.