Darabszámban kifejezve a visszaesés meghaladta a 355 ezret, és január volt a sorrendben a kilencedik hónap, amikor csökkent az értékesítés földrészünkön. Szakmai adatok a fentiekhez hozzáteszik, hogy két évtizede nem volt olyan alacsony az autók iránti kereslet, mint az elmúlt hónapban.
Nagyjából 35 autómárka termékei kaphatók Európában. Ezek közül azonban egyedül a Jaguar növelte eladásait az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest: a tavaly óta az indiai Tata csoport tulajdonában lévő luxusmárka 19,4 százalékkal 1998 darabra növelte forgalmát.
A prémium szegmens piacára jellemző, hogy már az Audi eladásai is 6 százalékkal csökkentek, míg az elmúlt év minden hónapjában - a válság ellenére is - pozitív volt az egyenlege. Viszont a BMW, a Mercedes, a Lexus és a Volvo forgalma 28, 33, 49 és 36 százalékkal lett alacsonyabb.
Részletek a hétfői Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.