Ezzel szemben a Saab Automobile AB azt közölte: az igazgatótanács bírósági eljárás keretében kérvényezte a cég újjászervezését, azzal a céllal, hogy egy teljesen független és befektetést vonzó önálló üzleti egységet hozzon létre.
Új fejezet kezdődött a Saab életében, amely két évtizedes idegen tulajdonlás után újra svéd kézbe került – tette közzé honlapján a cég péntek délután azt követően, hogy a bíróság áldását adta a beadványra. Az átszervezést a bíróság által kijelölt tanácsadó, Guy Lofalk vezeti, ugyanakkor a három hónapos újjászervezési folyamat további finanszírozási forrásokat igényel.
Ahhoz azonban, hogy a Saab önálló üzleti egység legyen, az is kell, hogy a termelést különválasszák a GM másik európai leányvállalatáétól, az Opelétől. A tervek szerint az őszi frankfurti autószalonon bemutatandó új Saab 9-5 modell gyártása például Rüsselsheimben kezdődött volna az Opel Insignia gyártósorán, mivel mindkét kocsinak azonos az alaplemeze.
Most viszont a svédországi Trollhattanben kell megteremteni az új modell gyártásának feltételeit, ugyanakkor más modell a Vectra alapjára épül, az 1,8 literes motorok pedig a GM Powertrain Kft.-nél, Szentgotthárdon készülnek. Igaz, ez a Saab számára nem sok, mert az évente mintegy 400 ezer motort kibocsátó gyár a tavalyelőtti 2360 darab után az elmúlt évben már csak 1515-öt szállított az összeszerelő üzembe
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.