Az ügy előzményeiről szólva Fazakas Orsolya, a NIF kommunikációs vezetője elmondta, hogy társaságuk a tendert hosszas egyeztetések és minőségbiztosítást követően írta ki. A pályázati kiíráshoz ragaszkodtak pontról-pontra, szóról-szóra, mert éppen annak precizitása garantálja, hogy a leendő kivitelező ne bújhasson ki semmilyen kötelezettség alól. A Tárnok — Székesfehérvár szakasz vasúti pályája felújítására indult közbeszerzésen idén január 21-én hirdettek eredményt. A tendert az SZCKM-2008 Konzorcium nyerte, a további három pályázót (Vegyépszer Zrt., S-D Konzorcium, Gárdony Vasút Konzorcium) pedig kizárták. Közülük csak a Vegyépszer Zrt. fordult jogorvoslati kérelemmel a döntőbizottsághoz. A NIF tájékoztatása szerint a cég kizárásnak oka az volt, hogy több pályázati feltételnek sem tudott megfelelni.
A hiánypótlásra két körben is felszólították a Vegyépszer Zrt-t, a hiányok pótlását követően ajánlata továbbra sem felelt meg a felhívásban foglaltaknak. Ezek figyelembevételével az öttagú szavazóbizottság – melybe a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, a Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet, a Magyar Államvasutak Zrt., a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium és a NIF Zrt. delegált tagot – egyhangúan hozta meg a döntést. A bírálatot nyomon követő, szavazati joggal nem rendelkező hét külső szakértő sem élt ellenvetéssel, kifogással az eredménnyel kapcsolatban. A Vegyépszer Zrt. jogorvoslati kérelmében nemcsak a saját ajánlatának érvénytelenné nyilvánítását sérelmezte, hanem vitatta a nyertes SZCKM-2008 Konzorcium ajánlatának érvényességét is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.