A megmozdulás súlyát jelzi a résztvevők száma és mérete. Az online platformtervet fontolgatja többek között a Time Warner Cable, a General Electric Co., az NBC Universal, a News Corp., a Viacom Inc. A televíziós csatornák közül várhatóan részt vesz az HBO, a Discovery, az Animal Planet, a CNN, a Turner Broadcasting és mások – tudósít az AP.
Nem kisebb a tét, mint a kábeltelevíziózás jelenlegi üzleti modellje. Eszerint a kábelszolgáltatók nézőnkénti díjat fizetnek a televízióknak a sugárzási jogért. Előbbiek viszont ma már nehezményezik, hogy olyan tartalmakért fizetnek, amelyeket a csatornák ingyen hozzáférhetővé tesznek az interneten.
"Óriási a nyomás rajtunk" – mondta az NBC Universal Television Group elnöke, aki szerint fontos, hogy olyan üzleti modellt találjanak, amely nem sérti a kábelszolgáltatók érdekeit, de ugyanakkor eleget tesz a nézők igényeinek, akik "úgy és akkor szeretnék megkapni a tartalmakat, ahogy és amikor kedvük van".
A tervet ismerők szerint a cégek valószínűleg ingyenessé tennék a műsorokat az interneten vagy minimális díjat fizettetnének értük. A technikai koordinációt szolgáló Comcast Interactive Media azt állítja: nem extra jövedelmet szeretne szerezni, csak hozzáadott értéket közvetít azért, hogy a nézők ne pártoljanak el tőle. A most tervezett modell szerint az egyik a cég már működő, fancast.com oldalát növelné meg a televíziós tartalmakkal. A csatornák nem készítenének új oldalakat, hanem a kábelszolgáltatók oldalára küldenék tovább a felhasználókat.
Jelenleg az otthon internetezők 34 százaléka néz videókat a világhálón, két évvel ezelőtt ez az arány 25 százalék volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.