Bodor Kornél, a Deloitte TMT iparági csoportjának vezetője elmondta: A telekommunikációs, média és technológia szektor szereplőinek 2009-ben is változásokra kell berendezkedniük. A megváltozott gazdasági környezet ugyanakkor lehetőségeket is rejt azon gyártók, szolgáltatók vagy éppen rendezvényszervezők számára, amelyek a vásárlói igényeket szem előtt tartva naprakész termékekkel vannak jelen a piacon.
A Deloitte szakértője közölte: Bár a teljes mobilpiac növekedése lelassulhat, a globális és európai trendek alapján mintegy 20 százalékos növekedésre idén is számítani lehet az okostelefonok piacán. A tavalyinál kisebb növekedés oka 2009-ben az lehet, hogy a szolgáltatók várhatóan csökkentik a készülékekre adott támogatások összegét, illetve a támogatást plusz szolgáltatások megrendeléséhez fogják kötni.
A cég elemzése szerint a vásárlók idén várhatóan sűrűbben találkoznak majd olyan csomag-ajánlatokkal, amelyek a televízió-készülékekhez kapcsolt kábeltévé-előfizetést, zenelejátszókhoz kínált zenei tartalmakat, vagy a számítógépek megvásárlásával együtt járó, bővített technikai támogatást tartalmaznak. Míg a készülékekhez kínált prémium terméktámogatás növelheti a vállalatok bevételeit, a karbantartás-igényes eszközök kapcsán tett vállalások igen költségesek is lehetnek számukra.
A 2009-es esztendő talán legnagyobb kihívása az lehet, hogy a szolgáltatók képesek-e bevételt termelni a szervereiket elözönlő ingyenes felhasználói tartalomból. Nem kizárt, hogy a tartalmak közzétételéért a jövőben fizettetni fognak a felhasználókkal, például annak függvényében, hogy hány barátjukkal szeretnék megosztani azokat a nyilvános felületen.
Kigyós Zsuzsa, a Deloitte Pénzügyi tanácsadás üzletágának igazgatója szerint idén is nőni fog az átlagos, televízió előtt töltött idő, amit tovább növelhet a digitális átállás, és a vele járó bővülő csatornakínálat. A háztartások a válság miatt várhatóan kevesebb pénzt szánnak szórakozásra, így akár egy prémium kábeltévés előfizetés is jó befektetésnek tűnhet.
A Deloitte előrejelzéseit letöltheti innen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.