BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Idén is többet ülünk a tévé előtt - A prémium kábeltévés előfizetés jó befektetésnek tűnhet

Megjelentek a Deloitte legújabb előrejelzései a telekommunikációs, média és technológia (TMT) szektorra.

Bodor Kornél, a Deloitte TMT iparági csoportjának vezetője elmondta: A telekommunikációs, média és technológia szektor szereplőinek 2009-ben is változásokra kell berendezkedniük. A megváltozott gazdasági környezet ugyanakkor lehetőségeket is rejt azon gyártók, szolgáltatók vagy éppen rendezvényszervezők számára, amelyek a vásárlói igényeket szem előtt tartva naprakész termékekkel vannak jelen a piacon.  
 
A Deloitte szakértője közölte: Bár a teljes mobilpiac növekedése lelassulhat, a globális és európai trendek alapján mintegy 20 százalékos növekedésre idén is számítani lehet az okostelefonok piacán. A tavalyinál kisebb növekedés oka 2009-ben az lehet, hogy a szolgáltatók várhatóan csökkentik a készülékekre adott támogatások összegét, illetve a támogatást plusz szolgáltatások megrendeléséhez fogják kötni.

A cég elemzése szerint a vásárlók idén várhatóan sűrűbben találkoznak majd olyan csomag-ajánlatokkal, amelyek a televízió-készülékekhez kapcsolt kábeltévé-előfizetést, zenelejátszókhoz kínált zenei tartalmakat, vagy a számítógépek megvásárlásával együtt járó, bővített technikai támogatást tartalmaznak. Míg a készülékekhez kínált prémium terméktámogatás növelheti a vállalatok bevételeit, a karbantartás-igényes eszközök kapcsán tett vállalások igen költségesek is lehetnek számukra.

A 2009-es esztendő talán legnagyobb kihívása az lehet, hogy a szolgáltatók képesek-e bevételt termelni a szervereiket elözönlő ingyenes felhasználói tartalomból. Nem kizárt, hogy a tartalmak közzétételéért a jövőben fizettetni fognak a felhasználókkal, például annak függvényében, hogy hány barátjukkal szeretnék megosztani azokat a nyilvános felületen.

Kigyós Zsuzsa, a Deloitte Pénzügyi tanácsadás üzletágának igazgatója szerint idén is nőni fog az átlagos, televízió előtt töltött idő, amit tovább növelhet a digitális átállás, és a vele járó bővülő csatornakínálat. A háztartások a válság miatt várhatóan kevesebb pénzt szánnak szórakozásra, így akár egy prémium kábeltévés előfizetés is jó befektetésnek tűnhet.

A Deloitte előrejelzéseit letöltheti innen.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.