A Kockázatos üzlet: az online hírnév című kutatásból kiderül: a felsővezetők 67 százaléka szerint cégük hírnevét veszély fenyegeti az online szféra felől. Leginkább az alkalmazottak szabotázsakciójától és a téves címre küldött e-mailektől tartanak.
A vezetők nagy részének fogalma sincs a rosszakaró alkalmazottak online tevékenységéről. Kétharmaduknak egyáltalán nincsen tudomása arról, vagy ha van is, nem vallják be, hogy az alkalmazottak az interneten becsmérlik a céget, ahol dolgoznak. Meglepő, de világszerte a vezetők csupán egyharmada ismeri el, hogy tudnak olyan esetről, amikor egy alkalmazott negatív fényben állította be a céget az interneten – annak ellenére, hogy a kártékony digitális társalgások gyakorisága egyre növekszik.
A legfelsőbb szintű menedzsment sokkal kevésbé aggódik a dolgozók közösségi, video-megosztó és alkalmazotti panaszokkal foglalkozó oldalakon megjelenő, a munkával kapcsolatos hozzászólásai miatt, mint az alacsonyabb beosztású vezetők. 87 százalékuk vallotta be, hogy küldött, illetve kapott már legalább egy téves elektronikus levelet. A legfelső szintű menedzsment sem áll sokkal jobban – 80 százalékuk szintén küldött vagy kapott már másnak címzett e-mailt.
Ugyanakkor a nemzetközi vezetők jelentős része szerint az internet nagyban segíti őket az üzleti konkurencia feltérképezésében, a partnerekről való vizsgálódásban, a fogyasztói visszajelzések megismerésében, és az új munkatársak feltérképezésében. A menedzserek szerint a vállalati blogokon megjelenő információ csupán fele pontos, és nagyon kevesen hiszik, hogy ezek megfelelő forrásként szolgálnak a hírnevet illetően.
A Weber Shandwick a felmérés elsődleges eredményeinek közzétételét követően további jelentéseket készít, melyek fókuszában különböző szegmensek lesznek: a vezetői szint, a földrajzi régió, illetve az életkor szerinti bontásban. Szintén a további tanulmányok tárgya lesz a B2B és a B2C vállalatok, illetve a tőzsdei és a tőzsdén kívüli cégek összehasonlítása.
A Weber Shandwick a felmérés elsődleges eredményeinek közzétételét követően további jelentéseket készít, melyek fókuszában különböző szegmensek lesznek: a vezetői szint, a földrajzi régió, illetve az életkor szerinti bontásban. Szintén a további tanulmányok tárgya lesz a B2B és a B2C vállalatok, illetve a tőzsdei és a tőzsdén kívüli cégek összehasonlítása. Mire használják az internetet a mendzserek? -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.