Sajtóértesülések szerint Nicolas Sarkozy államfő olyan feltételhez kötné az állami segély megadását a két nagy gyártó, a Peugeot Citroën és a Renault számára, hogy azoknak az alkatrészek egy rögzített hányadát minden esetben honi cégtől kell beszerezniük. Párizs mellett ugyanakkor számos kabinet dolgozik a maga ágazati segélycsomagján vagy a meglévő tervezet esetleges módosításán, különös tekintettel a tegnap közzétett, nem sok jóval kecsegtető januári autóeladási adatokra.
A Financial Times információi szerint a főleg kedvezményes hitelekből és hitelgaranciákból összeálló 6 milliárd eurónyi segélycsomag értéke lefelé módosulhat a Párizs és a gyártók között folyó tárgyalások során, ha utóbbiak nem hajlandók minden feltétel teljesítésére. Állami részről azt már most világossá tették, hogy a termelési kapacitásaik további részeit külföldre telepítő vállalatok ne számítsanak államilag támogatott kedvezményes hitelekre.
A franciaországi újautó-eladások igen komoly, 7,9 százalékos zsugorodást mutattak januárban az egy évvel korábbihoz képest, ezen belül pedig a két hazai gyártó, a Peugeot Citroën és a Renault még súlyosabb, rendre 11,2 és 20,9 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A francia adatok mindenesetre még mindig „enyhének” mondhatók az ugyanezen időszakra vetített spanyolországi 41,6, olaszországi 32,6, illetve 28 százalékos japán csökkenéshez képest.
A már 2008 egészében is 28 százalékos visszaeséssel szembenéző spanyol kabinet pénteki bejelentése szerint Madrid több módját is vizsgálja a gyártók megsegítésének, Silvio Berlusconi római kormánya pedig a múlt héten már túl is esett egy – igaz, sikertelen – tárgyalási fordulón az iparág képviselőivel.
Az olasz tervekről egyelőre annyit lehet tudni, hogy Claudio Scajola ipari miniszter 300 millió eurós lehetséges összértéket említett. A brit kabinet viszont már a múlt héten közzétette 3,25 milliárd dollárt kitevő élénkítő csomagjának tervezetét, amely elsősorban az autóipar hitelhez jutását kívánja elősegíteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.