A Jabil, a Magyar Posta és a Mol nyerte a „Keressük az év HR-csapatát! 2008” verseny nyertese. A Jabil győzelmét beárnyékolja, hogy ezen a héten jelentette be a társaság: a négyezer dolgozóból kénytelen kilencszáz embert elbocsátani. A sors fintora, hogy az amerikai Jabil konszern tiszaújvárosi gyára épp azzal a pályázati anyaggal érdemelte ki az elismerést, amelyben öt hét alatt 1500 új képzett embert állított munkába tavaly nyáron. Ahogy akkor, a vállalat most is a megrendelésekhez igazítja a foglalkoztatottak létszámát, így a válság miatt kénytelen újragondolni a működését, a méretét. Ha a mostani, tulajdonképpen „vis maior” helyzettől eltekintünk, HR-szempontból a tavalyi teljesítmény rendkívüli, igazi jó gyakorlat, hisz egy olyan régióban kellett megtalálnia a társaságnak a megfelelő munkavállalókat, akik munkára készek és képesek. Mindezt kreatívan tették, a toborzási-kiválasztási technikák között több rendhagyó ötlet is megszületett: nyissanak az iwiwen álláskereső klubot, az ukrán társgyárból kérjenek kölcsönmunkatársat, béreljenek hangosbemondóval autókat, s azzal járják a környékbeli településeket. „Megtaláltuk az utat a környékbeli emberek gondolkodásához” – foglalta össze pályázatuk lényegét a Jabil 19 fős HR-csapata, amely most a humánus elbocsátás során lesz kénytelen bizonyítani szakértelmét.
A Magyar Posta is nyert, a társaság az innovatív működés, a társadalmi felelősségvállalás, illetve a társadalmi feladat átvállalása miatt érdemelte ki az elismerést, amelyet egyébként a HR-bált szervező cég, az IVM Bridge Tanácsadó Kft. alapított.
A hétfős bírálóbizottság véleménye alapján a Magyar Posta a nagy állami cégek közül nagyon sokat tett a működése megújulásáért, s tavaly a legeredményesebb évet ők zárták.
A HR partnerségéről árulkodik az is, hogy a Magyar Posta évek óta sztrájkmentesen képes megállapodni a szakszervezetekkel az éves bértárgyalások során.
A Mol csoport ebben az évben két pályázati anyagot is beadott a megmérettetésre, az elismerést a Freshhh elnevezésű, több fordulóból álló, nemzetközi verseny miatt kaphatta meg. A társaság ugyanis nem hétköznapi módon vadássza a tehetségeket: az olaj- és gáziparra koncentrálva online kvíz-, műszaki szimuláció, kreatív feladat és élő döntő során választja ki azon fiatal egyetemistákat, főiskolásokat, akik a vállalat majdani alkalmazottai lehetnek. A tét nem kicsi, hisz összesen 20 ezer euró összértékben kapnak jutalmat a fiatalok, sőt, a sikeres szereplés lehet a kulcs a Mol Friss diplomás programjához vagy a Mol-ösztöndíj elnyeréséhez is. Az elismeréseket a 2009-es HR-bálon adták át, a Magyar Telekom székházában. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.