Az AvtoVAZ – a cég járművei iránti igény drámaian zuhant – egymaga 10 milliárd rubelt kér, mivel 15 milliárdos adósságot halmozott fel alkatrészgyártóival szemben. A moszkvai ipari és kereskedelmi minisztérium munkacsoportja már tanulmányozza a kérelmet, miután az AvtoVAZ 20 milliárdos banki hitelígérvénnyel rendelkezik, és konkrét terve van a pénz felhasználására.
Az autógyárnak ugyanakkor három, összesen 13 milliárd rubelt kitevő kölcsöne jár le május végén.Az állami tulajdonban lévő Kamaz teherautógyárnak 4,5 milliárdos hitelre van szüksége állami garanciavállalással, az UAZ tulajdonosa, a Sollers csoport 5 milliárdot, míg az alumíniummágnás Oleg Gyeripaszka cége, a GAZ 10 milliárdot kér.
Az orosz autóipart megrázta az eladások januári zuhanása. Amíg decemberben még 210 ezer, addig a múlt hónapban csupán 117 ezer gépkocsi talált gazdára. Emellett az sem mellékes, hogy a hazai márkák jórészt elavult, külföldön eladhatatlan autókat gyártanak, ugyanakkor egyre több nagy világcég indította be ott helyi összeszerelő üzemét.
Ezért december végén Vlagyimir Putyin kijelentette: elvárja az állami cégektől és intézményektől, de még a nagyobb magántársaságoktól is, hogy hazai termékeket vásároljanak. A kormány 20 milliárd rubelt utalt ki a regionális hatóságoknak, hogy az orosz autóipart támogatva a különböző állami intézmények – a mentőszolgálattól a rendőrségig – orosz gépkocsikat vásároljanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.