Meglena Kuneva fogyasztóvédelmi biztos szerint a villamosenergia-szolgáltatás annyira fontos a háztartások büdzséje szempontjából, hogy fel kell tárni a panaszok okait és orvoslásuk mikéntjét. A vizsgálat első eredményei őszre várhatók, s megfigyelők szerint nem kizárt, hogy ennek nyomán jogszabálytervezeteket nyújt majd be a bizottság.
A különböző uniós és tagállami felmérések és statisztikai adatsorok összegzésén alapuló jelentés húsz ágazatot vizsgált meg az árak, a szolgáltatóváltás, a fogyasztói elégedettség, a panaszok gyakorisága és a biztonság szempontjából. Fontos megállapítása, hogy az árukkal – legyen szó ruhákról, autókról vagy élelmiszerekről – általában elégedettebbek a fogyasztók, mint a szolgáltatásokkal. Ez utóbbiak közül is kiemelkedik az energetika, ahol a felmérési adatok szerint a polgárok kevesebb mint kétharmada elégedett szolgáltatójával.
A most kiadott eredménytáblából kiderül, hogy az áram és a gáz árát illetően a fogyasztók hatvan százaléka tapasztalt emelkedést az elmúlt esztendőben, s mindössze 3-4 százalékuk csökkenést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.