Erről Dörnyei Otília, a GfK Hungária piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója számolt be a 2008-ról készült felmérésének tapasztalatai alapján.
A felmérés rámutatott: az élményszerű nagybevásárlások csökkentek, a trend nagy vesztesei így a nagy alapterületű hipermarketek lettek, ahol csupán 1,1 százalékkal hagytak több pénzt az egy évvel korábbi értékhez képest. A diszkontok korábbi dinamikus növekedése is megállt: 2007-hez képest csak 3,6 százalékos bővülést tudtak felmutatni, bár ez döntően az alacsonyabb árszínvonalból következik.
Ezzel szemben a szupermarketek forgalmának értéke 2008-ban 20,2, a drogériák forgalma pedig 15,4 százalékkal növekedett, annak ellenére, hogy ezek magasabb árfekvést képviselnek. Ennek oka az lehet, hogy a meglévő vásárlók többször és nagyobb értékben vásároltak, valamint ezek a típusú üzletek új vásárlókat nyertek meg maguknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.