Akár 25-30 százalékkal is csökkenhet az idén a céges rendezvények száma, és a költségvetésükön is érződik majd a gazdasági válság hatása.
A rendezvényeket tervezők 85 százaléka viszont szívesen fogadja a helyszínek és a rendezvényszervező cégek ajánlatát, s ehhez engedélyezett e-mail címet is adnak. A többi között ez derül ki a Promo Direkt Kft. által 3 200 nagyvállalat vezetőivel készített felmérésből. A piackutató hetedik éve készítette el rendezvényes kutatását.
Míg két és három évvel ezelőtt, sőt még tavaly is a megkeresett több mint háromezer cég mintegy 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, az idén már csak 31 százalékos ez az arány - hívta fel a figyelmet a válság következményeként bekövetkezett látványos zsugorodásra Szentirmay László a Promo Direkt Piackutató ügyvezetője.
Az idén a cégek alig több mint fele tekinthető a rendezvényes szakma szempontjából „érdemi” cégnek, vagyis amelyek tavaly, tavalyelőtt voltak érdekeltek vagy az idén terveznek valamilyen rendezvényt. Ez az arány tavaly az ideinél hat százalékponttal nagyobb volt (58 százalék). A megelőző években pedig még kétharmaduk szándékozott . A rendezvényt tervező vállalatok rendezvényfelelősei közül 850 jelezte, hogy szívesen fogadna ajánlatot rendezvényhelyszín (például hotel, panzió, étterem, vagy a nagyobb rendezvényeknél kulturális és sportcsarnokok, múzeumok részéről), illetve teljes körű vagy speciális rendezvényszervező szakcégektől.
Kiderült, hogy különösen érzékenyen érinti a válság a szállást nyújtó hoteleket és panziókat. Míg korábban a cégek több mint egyharmada mondta, hogy szükséges a szállásfoglalás, most alig több mint egynegyedük. Így a magánszemélyek megszerzéséhez hasonlóan a céges szállóvendégekért is igen nagy a harc az idén. Tavaly például 490 vállalat, az idén már csak 260 rendezvényese jelezte, hogy többnapos programot terveznek és szállást is kér.
A tavalyihoz hasonlóan az idén is az derült ki, hogy a vállaltok 90 százalékának nincs elkötelezett partnere. Vagyis nyitottak, de – mivel a megszorítások miatt csökkennek a rendezvényes költségvetések - egyre jobban megnézik, hogy milyen helyszínen és kivel bonyolítják le az eseményt.
A költségvetést vizsgáló kérdésre a cégek fele azt mondta, hogy még nem tud pontos összeget mondani. egymillió forint alatti összeget szánnak ilyen célra azon megkérdezettek fele, akik pontos összeget jelöltek meg; 38 százalékuk félmi.liónál is kevesebbet költenek, s nem éri el a tíz százalékot azon cégek száma, amelyek több mint 5 millió forintot biztosítanak ilyen rendezvényekre.
A nagyobb rendezvényeket a hagyományos produkciók színesítik évek óta: így zenei programok az operától, a musicaleken keresztül a popzenéig, s tavaly is domináltak a jól bevált, ismert nevek. Sokszor hívnak neves humoristákat, s nem egyszer bűvészt, jósnőt, grafológust, karikaturistát. Gyakoriak a táncbemutatók, s a jobban eleresztett cégeknél van lézershow vagy tűzijáték vagy akár hőlégballon- vagy repülőbemutató is. Népszerűek az autó-, limuzin-, gokart- vagy motorbemutatók és az egyik pénzügyi cégnél a világhírű matematikai találmányt, a Gömböcöt is bemutatták.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.