BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Amikor Pinkkel megállapodtunk, 160 volt a dollár" – Válság a koncertpiacon

Bár a héten két telt házas sztárkoncertet is tartottak a Budapest Sportarénában – hétfőn az AC/DC, kedden pedig Pink szórakoztatta a nagyérdeműt –, a csillogó látszat ellenére a koncertszervezőket is komolyan érinti a gazdasági válság.

Egyrészt azért, mert a gyenge forint miatt hatalmas veszteséget kénytelenek elkönyvelni, ugyanis különösen kitettek az árfolyamváltozásnak, mert a koncertek költségeinek 70 százalékát külföldi devizában határozták meg (a fellépő díja, bérleti díj, szervezési költségek). A legegyszerűbb példánál maradva: a fellépők gázsiját a szerződéskötéskor dollárban határozzák meg, ha azonban gyengül a hazai deviza, akkor ez az adott összeg egyre több magyar forintjába kerül a szervezőknek.

„Csupán a hétfői AC/DC-koncert esetében milliós nagyságrendű veszteségünk származott az ősz óta gyengülő forint miatt. Azt pedig még nem tudjuk, hogy az április közepi Mamma Mia musicaleknél mennyi kárunk lesz ebből, hiszen nem tudhatjuk, hogy azokon a napokon hol áll majd az árfolyam. De nagyságrendileg valószínűleg hasonló lesz” – mondta lapunknak Borsos László, a LiveNation Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

„Amikor a tegnapelőtt koncertet adó Pinkkel megállapodtunk, akkor még 160 forint volt a dollár, most, amikor ki kell fizetnünk, 220 felett jár. Százezer dolláronként közel nyolcmillió forintos többletköltséget okoz nekünk a forintgyengülés” – számolt be hasonló tapasztalatukról lapunknak Brády Márton, a Showtime Budapest Kft. ügyvezető igazgatója. Elmondta, hogy ezt Pink esetében saját veszteségként könyvelte el a cég, azonban a jövőbeli koncerteknél már kénytelenek lesznek az áraikban is érvényesíteni a többletköltségeket.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.