BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Austrotherm: Két-három új termék, hét-nyolc százalékos drágulás várható

Elsősorban a termelői árak csökkenése miatt a 2007-es 6,1 milliárddal szemben 5,5 milliárd forint lett az épületekhez polisztirol hőszigetelő anyagokat gyártó Austrotherm Hőszigetelőanyag Kft. múlt évi forgalma.

Mint Papp Ferenc, a győri székhelyű vállalat ügyvezető igazgatója elmondta, az alapanyagét bizonyos késéssel érinti a kőolaj árának változása, így az árak 2008 végére az év eleji szinthez képest 5-6 százalékkal csökkentek. Az idén ugyanakkor a tavalyi átlagárhoz képest 7-8 százalékos drágulás várható. Az osztrák tulajdonban lévő kilencvenfős társaság az idén két-három új termék bevezetését tervezi, ennek műszaki alapját a tavalyi beruházások teremtették meg.

A múlt évben másfél milliárd forintot fordítottak a szekszárdi gyárra és a győri üzem fejlesztésére. Szekszárdon októberben kezdett termelni a cég harmadik gyára, és mindenképpen dél-magyarországi településen akartak üzemet építeni, mivel a győri központ az északnyugati, a 2001-ben létesített gyöngyösi egység pedig az északkeleti régiót látja el. Másrészt az évente mintegy 400 ezer köbméteres termelőkapacitású szekszárdi gyár létrejötte lehetővé teszi az Austrotherm számára, hogy bővítse a déli szomszédainkba, így Horvátországba, Szerbiába, Szlovéniába, valamint Romániába irányuló exportját is.

Mert ugyan az osztrák Austrotherm csoportnak nyolc közép- és kelet-európai államban, valamint Törökországban vannak termelőegységei, az elsőként 1990-ben létesített magyar leányvállalat különleges termékei – például padlófűtéshez használatos, formahabosított hőszigetelő elem, lépés-hangszigetelő – nem szerepelnek a társvállalatok palettáján.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.