Az üzletláncok tapasztalatai szerint egyes határszakaszok mentén jelentősen nőtt a bevásárlóturizmus az olcsóbb termékekre vadászó külföldieknek köszönhetően. „Mindent visznek, nem lehet konkrét termékköröket említeni, de a műszaki cikkek, a ruházati termékek, az élelmiszerek és a vegyszerek eladása megugrott” – mondta lapunknak Hackl Mónika, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője az Esztergomban, Győrben, Mosonmagyaróváron, valamint Miskolcon tapasztalható bevásárlási lázzal kapcsolatban.
Statisztikát nem vezetnek ugyan a vásárlók nemzetiségéről, ám a dolgozók közvetlen tapasztalataiból, a parkolókban lévő szlovák rendszámú kocsik gyarapodásából és nem utolsósorban a forgalomnövekedésből lehet tudni, hogy nagyon erős a szlovák bevásárlóturizmus. Korábban elsősorban a határ közeléből és többnyire csak hétvégenként jöttek vásárlók, most viszont már hétközben is és északi szomszédunk belső részeiből szintén érkeznek vevők.
A határon túlról ideutazók nem kifejezetten akcióérzékenyek, gyakorlatilag "bespájzolnak", mert nem tudják, hogy meddig lesz ilyen erős az euró. Az északi határszakasz közelében lévő Tesco áruházak forgalma az elmúlt hetekben 15-20 százalékkal emelkedett. Ez a karácsonyt néhány héttel megelőző időszak forgalmának felel meg, az összeshez képest azonban nem számottevő – állítja Hackl Mónika.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.