Az AOL vezérigazgatója tegnapi levelében úgy fogalmazott: bár az infokommunikációs szektor egy ideig válságállónak tűnt, az elmúlt hetek bebizonyították, hogy még a Dellhez és a Microsofthoz hasonló óriások sem teljesen védettek a recesszió ellen – írja a Washington Post. Az online reklám piac gyengélkedése miatt az egykor energikus cég most hétszáz fős elbocsátásra kényszerült. A vállalat márciusig befejezi a leépítést, de senki nem tudja, mennyi embert bocsátanak el a dullesi telephelyről.
Tegnap több tucat volt munkatárs gyűlt össze, hogy telefonszámot és tapasztalatokat cseréljen volt kollégáival. Az elbocsátott dolgozók arról számoltak be: nem tudták, hogy saját részlegeiből összesen hány embertől válik meg a cég. Az alkalmazottak egy része az elbocsátását megelőző este értesült a döntésről.
Az AOL a korai időszakban betárcsázós internet szolgáltatásával tört előre, majd a technológiai váltást követően online marketingre specializálódott. A múlt évben megvásárolta a Bebo közösségi portált, amelynek 40 milliós tagsága eltörpül a Facebook 155 milliós felhasználói tábora mögött. Az első jelentős leépítésre 2007-ben került sor a cégnél, akkor a tízezres teljes munkaerő 20 százalékától vált meg az AOL.
Az Endpoint Technologies Associates elemzője szerint meglepő, hogy most csak tíz százalékos csökkentésről döntött vállalat, amely már nem tartozik a technológiai szektor élvonalához. Roger Kay szerint az AOL akkor vészelhette volna át ezt az időszakot, ha a Yahoohoz hasonlóan portálépítésbe kezdett volna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.