BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Furcsa elbocsátások az AOL-nál - Bizonytalanságban a dolgozók

Az AOL a hónap végég tíz százalékos leépítést tervez, a tegnapi bejelentés szerint összesen hétszáz fővel csökkenti amerikai munkatársainak számát. Az IT szektor egykori fenegyereke nem válságálló, a volt munkatársak pedig azt sem tudhatják, saját részlegükből hány embertől válik a meg a cég.

Az AOL vezérigazgatója tegnapi levelében úgy fogalmazott: bár az infokommunikációs szektor egy ideig válságállónak tűnt, az elmúlt hetek bebizonyították, hogy még a Dellhez és a Microsofthoz hasonló óriások sem teljesen védettek a recesszió ellen – írja a Washington Post. Az online reklám piac gyengélkedése miatt az egykor energikus cég most hétszáz fős elbocsátásra kényszerült. A vállalat márciusig befejezi a leépítést, de senki nem tudja, mennyi embert bocsátanak el a dullesi telephelyről.

Tegnap több tucat volt munkatárs gyűlt össze, hogy telefonszámot és tapasztalatokat cseréljen volt kollégáival. Az elbocsátott dolgozók arról számoltak be: nem tudták, hogy saját részlegeiből összesen hány embertől válik meg a cég. Az alkalmazottak egy része az elbocsátását megelőző este értesült a döntésről.

Az AOL a korai időszakban betárcsázós internet szolgáltatásával tört előre, majd a technológiai váltást követően online marketingre specializálódott. A múlt évben megvásárolta a Bebo közösségi portált, amelynek 40 milliós tagsága eltörpül a Facebook 155 milliós felhasználói tábora mögött. Az első jelentős leépítésre 2007-ben került sor a cégnél, akkor a tízezres teljes munkaerő 20 százalékától vált meg az AOL.

Az Endpoint Technologies Associates elemzője szerint meglepő, hogy most csak tíz százalékos csökkentésről döntött vállalat, amely már nem tartozik a technológiai szektor élvonalához. Roger Kay szerint az AOL akkor vészelhette volna át ezt az időszakot, ha a Yahoohoz hasonlóan portálépítésbe kezdett volna.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.