2008 első negyedévében a brit lakosok 14 százaléka használt szélessávú internet segítségével működő (VoIP) telefont, az arány nem növekedett azóta, hogy az Ofcom négy évvel ezelőtt gyűjteni kezdte az adatokat – írja a The Times. A tendencia a múlt évben csökkenést mutatott, 2006-ban ugyanis már a 20 százalékot is elérte a felhasználók száma.
A brit telekommunikációt felügyelő szervezet szerint bár egyre többen ismerik a VoIP szolgáltatást, mégsem használják többen, ennek egyik oka, hogy a fix tarifás mobil- és vezetékes szolgáltatások vonzóbb alternatívát nyújtanak, mint a webes telefonok.
A jelenség másik oka, hogy a VoIP szolgáltatás minősége továbbra is jóval gyengébb a hagyományosénál. Mindez annak ellenére történik, hogy a Tesco 2006 januárjában jelentette be, hogy VoIP szolgáltatást indít és néhány hónappal később a British Telecom is csatlakozott a szektorhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.