Az előzési tilalom várhatóan április elején lép életbe hat autópálya-szakaszon. A 3,5 tonnát meghaladó tömegű tehergépkocsik vezetőinek le kell mondaniuk a forgalmat gyakran percekig feltartó, veszélyes előzésekről az M1-es összesen 67, az M3-as 33 és az M7-es mintegy 18 kilométerén.
Az Ausztriában alkalmazott szigorú előzési tilalom magyar változata a kamionosok számára aligha lesz újdonság.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. ugyanis az M1-en, a Tatabánya-Óváros és az M0-s között három szakaszon, valamint az M3-on Gödöllőtől a sztráda Budapest Szentmihályi úti kereszteződéséig egy éve rajtuk próbálgatja: milyen hatása van az autópályák forgalmára, ha a tehergépkocsik egy sávban közlekednek - olvasható a lapban. Az ÁAK két héten belül befejezi az új tiltótáblák felszerelését.
Ezzel az előzési tilalmat kiterjesztik az M1-es és az M3-as eddig tiltás alatt lévő szakaszaival párhuzamos Budapestről kivezető kilométereire is.
De a kamionok nem előzhetnek majd az M7-es Budapestről kivezető szakaszán, az M1-es és az M7-es elválásától a Pusztazámor-Sóskút csomópontig, valamint a balatoni sztráda Székesfehérvárt elkerülő hét kilométerén sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.